חקירה
חקירהצילום: Thinkstock

חקירת ההצתה בדומא: לאחר שהותר בצהריים (חמישי) לפרסם כי המשטרה והשב"כ עצרו כמה צעירים יהודים בחשד לביצוע המעשה שהוביל למותם של שלושת בני משפחת דוואבשה, קרובת משפחתו של אחד העצורים טוענת כי בן משפחתה הוכה על ידי החוקרים במהלך מעצרו.

"הסעתי אותו לישיבה שלו", תיארה האישה ששמה ושם העצור אסורים בפרסום. ''הוא יצא מהרכב והתחיל להתקדם לישיבה. התקרבו אליו שתי אנשים, אחד מהם הכניס לו אגרוף בבטן, קיפל אותו והשני התנפל עליו והגיעו עוד המון אנשים שהתחילו להכות אותו באגרופים, להשפיל אותו ולהפיל אותו, לגרור אותו לניידת".

בשלב זה היא הבינה שמדובר בחוקרי שב"כ ומשטרה שבאו לעצור את קרוב משפחתה. ''הוצאתי את הפלאפון כדי לצלם את האלימות. הם לקחו לי את הטלפון ואמרו לי 'שלא תעזי לצלם או לצאת מהאוטו'. התחלתי לצעוק ואנשים יצאו וראו''.

לטענתה, ''היו שם מצלמות אבטחה שצילמו והם (אנשי השב"כ, ע.ב.פ) הגיעו לבעל המצלמות והחרימו את הצילומים כדי שלא יהיו ראיות. אם זה מה שהם עושים כשאנשים רואים הכל, אז מה הם עושים כשאף אחד לא רואה?", שאלה.

עו"ד איתמר בן גביר מסר בעקבות דבריה של רעיית מרשו כי "יש חשש ממשי ואמיתי לשלומו, השב"כ לא הביא אותו היום לבית המשפט, במהלך מעצרו שוטרים פצעו אותו ולטעמנו לא סתם מסתירים אותו במרתפי השב"כ.

"ישראל איננה ארגנטינה, התנהגות חוקרי השב"כ ומשטרת ישראל במקרה שלנו מנוגדת לחוק ומה שמטריד יותר היא העובדה כי חלק מהשופטים מיישרים קו עם בקשות השב"כ והמשטרה ולצערי נותנים קרדיט מוגזם", אמר.

בן גביר הזכיר כי ''בעשרות מקרים נעצרו פעילי ימין, עברו חקירות קשות ושוחררו ללא הגשת כתב אישום. מעניין לאן נעלמו אנשי זכויות האדם ושוחרי הדמוקרטיה שממלאים פיהם מים נוכח הפגיעה במרשי ובעצורים הנוספים".