היסטוריה של הצתות. בית משפחת דוואבשה בכפר דומא
היסטוריה של הצתות. בית משפחת דוואבשה בכפר דומאצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

האם השב"כ מפעיל לחץ על נער יהודי עצור באמצעות חקירה אינטנסיבית של בני משפחתו? כך טוענים בארגון חוננו.

דודתו של אחד הקטינים נמצאת במשך שעות ארוכות בתחנת המשטרה, והערב (חמישי) ניסו בלשים לעכב לחקירה את אחותו במהלך משמרת בבית החולים בו היא עובדת כאחות.

הדרמה התרחשה הערב באחד מבתי החולים במרכז הארץ, כאשר בלשי משטרה מימ"ר ש"י הגיעו לבית החולים והחלו לחפש אחר אחת האחיות העובדת במקום. לאחר שתשאלו אחיות רבות ודרשו לקבל לידיהם את רשימת סידורי העבודה של בית החולים, עיכבו הבלשים את אחת האחיות שהיתה בעיצומה של משמרת, ולקחו ממנה את מכשיר הטלפון הנייד שלה.

הבלשים הצהירו כי הם מעכבים את האחות לחקירה, אולם בעקבות הבהרות של אנשי בית החולים על כך שהאחות במהלך משמרת ולקיחתה עשויה להוביל לסיכון חיי אדם, החליטו הבלשים לאחר כחצי שעה לשחרר אותה ולזמן אותה לחקירה מחר.

מדובר באשה אשר אחיה, קטין, עצור בידי השב"כ במסגרת חקירת ההצתה בכפר דומא.

הבוקר עוכבה לתחנת משטרת רחובות דודתו של הקטין, והיא נמצאת בתחנת המשטרה במשך שעות ארוכות. המשטרה מנעה מעו"ד אביחי חג'בי מארגון חוננו להיכנס לתחנת המשטרה ולפגוש אותה.

בארגון אומרים כי נראה באופן ודאי שמטרת חקירת קרובי המשפחה היא הפעלת לחץ פסול על הקטין שיודה במעשים שלא ביצע, מחשש שיבולע לבני משפחתו.

עו"ד אביחי חג'בי מסר בתגובה, "שירות הביטחון הכללי ממשיך בהתנהלות שמתאימה למדינות עולם שלישי, כאשר הוא לא מתיר לעורכי דין להיפגש עם בני משפחה של עצורים, שברור לכל שאין ולא יהיה חשש לשיבוש מצד אותם בני משפחה עם שיחתם עם עורכי הדין.

ברור לכל שהלחץ והשיטות הפסולות שמפעיל שירות הביטחון הכללי על בני המשפחה מטרתם אחת ויחידה – ליצור לחץ על העצורים על מנת שיודו הודאות שווא", הוסיף.