לברון. קיבל מנוחה
לברון. קיבל מנוחהצילום: רויטרס

אין מילים אחרות לתאר את המצב של המאמן הישראלי דייויד בלאט וקבוצתו קליבלנד קאבלירס, מאשר לתאר זאת כמשבר של ממש.

הלילה (בין מוצאי שבת לראשון), ספגו בלאט ושחקניו הפסד שלישי ברציפות, בליגת הכדורסל הטובה בעולם, כשהפעם היה זה ללא לברון ג'יימס שקיבל מנוחה מבלאט דווקא מול קבוצתו הקודמת, מיאמי היט בתוצאה 84:99. 

קליבלנד ללא לברון הייתה כבויה ולכל אורך המשחק הייתה בפיגור מול המארחים ממיאמי. אחרי שבמשחקה הקודם הצליח כמעט להציל את קליבלנד מהפסד כשכפה הארכה מול ניו אורלינס, הפעם לברון לא יכול היה לעזור לקבוצתו מול מיאמי, וזו הפסידה גם את המשחק וגם את המקום הראשון בבית שלה.

בלאט הסביר בסיום את הסיבות לספסולו של הכוכב הגדול שלו, כי הדקות הרבות ששיחק במשחק הקודם מול ניו אורלינס גרמו לו לקבל את ההחלטה בדבר ספסול הכוכב דווקא מול קבוצתו הקודמת, ואמר כי הוא מקווה שספסולו של לברון לא תגרור השלכות. 

עוד סיפר בלאט כי הקבוצה שלו הספיקה לנוח מעט מאוד בבית המלון, כשהגיעו שעות ספורות לפני המשחק אל מיאמי, אך גם זה לא מהווה תירוץ ליכולת החלשה של שחקניו מול מיאמי.

כבר בסיום הרבע הראשון ההפרש צמח לדו-ספרתי ואל המחצית ירדה קליבלנד בפיגור של 18 נקודות, 42:60. בהמשך הקאבס עוד הצליחו למזער נזקים, אבל זה היה מעט מדי ומאוחר מדי בדרך להפסד שלישי ברציפות ומאזן 7:13, כזה שהוריד אותם למקום השני בביתם.

דוויין ווייד, מי ששיתף פעולה עם לברון בעונת האליפות של מיאמי, הוליך את קלעי המנצחת עם 19 נקודות, מבלי ששיחק בכל הרבע האחרון, ואליו הצטרף גם טיילר ג'ונסון עם אותה כמות נקודות. אצל בלאט בלט ריצ'רד ג'פרסון שסיים כקלעי הבולט של הקאבס עם 16 נקודות, ג'יי.אר סמית' רשם 12 וקווין לאב אכזב עם 5 נקודות ב-22 דקות (2 מ-11 מהשדה, 0 מ-4 לשלוש).

כעת יוכלו שחקניו של בלאט לנוח, כשבלילה שבין שלישי לרביעי ישחקו שוב. האם יצליחו לעצור את רצף ההפסדים?