אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: נתי שוחט, פלאש 90

בית משפט השלום בבאר שבע גזר שנת מאסר בפועל על רופא שיניים מהנגב שהעלים הכנסות בסך 1.75 מיליון שקלים, ובנוסף הורה באופן תקדימי לחלט את הכספים הלא מדווחים אותם החביא.

כתב האישום הוגש נגד שאקר אלרייאט, רופא שיניים עצמאי מהנגב, אשר בין השנים 2012-2010 לא דיווח על הכנסותיו לרשויות המס, לא ניהל ספרי חשבונות והגיש לפקיד השומה דו"חות כוזבים, במטרה להשתמט מתשלומי המס.

בנוסף, נקט רופא השיניים בשיטה מקורית להעלמת הכספים. אלרייאט הסתיר את הכסף בתוך דליים/כדים, אותם קבר מתחת לרצפת הבטון של מחסן ביתו.

רופא השיניים טען בתחילתו של ההליך המשפטי כי מדובר בכספי ירושה, אך מכיוון שטענתו לא היתה מבוססת ועמדה בניגוד לעדויות אחרות, הודה והורשע בביצוע עבירות רבות על פי פקודת מס הכנסה, בין היתר בגין הגשת דו"ח כוזב, ניהול ספרי חשבונות כוזבים וכדומה.

בשלב הטיעונים לעונש, ביקשה הפרקליטות מבית המשפט לגזור על הנאשם עונש של מאסר בפועל ולגבי הכספים שהוחבאו טענה כי כאשר מדובר בעבירות מס הכנסה, בהן הנאשם מסתיר את הכסף אותו השמיט מדיווחיו ונוקט במרמה כלפי הרשויות, הרי שהכסף הינו רכוש שבוצעה בו עבירה, או שבוצעה עבירה לגביו, ולכן הינו בר חילוט.

בית המשפט קיבל כאמור את עמדת הפרקליטות והטיל על הנאשם בנוסף לשנת מאסר בפועל ומאסר על תנאי, גם קנס וצו חילוט בסך של 600,000 שקלים לטובת אוצר המדינה, זאת בנוסף למיליון ו-100 אלף שקלים שכבר עוקלו ע"י מס הכנסה לצורך תשלום המס.