עפולה. ארכיון
עפולה. ארכיוןצילום: פלאש 90

בעפולה תתקיים הערב הפגנה של תושבים רבים ותומכים הצפויים להגיע מרחבי הארץ נגד מכרז המחלוקת בו זכו אך ורק לקוחות ערבים.

בראיון ליומן ערוץ 7 מספרת אילונה גולדשטיין, ממארגני המאבק, על הצפוי בהפגנה ועל מה שעומד מאחוריה. "אנחנו רוצים להילחם נגד המכרז, שיפסלו אותו, אנחנו רוצים שיבדקו את המכרז לעומק, למה זה קרה כי יש גם תיאום מחירים ואנחנו רוצים שיכניסו סעיף למכרזים בעתיד עדיפות לתושבי עפולה, לצעירים שלנו ושלא יבנו כאן כפר שלם של ערבים בתוך שכונה יהודית".

גולדשטיין מבהירה ומחדדת כי מאחורי המחאה אין כל מניע גזעני, כפי שיש בתקשורת הישראלית שמנסים לתייג את הטענות. "אין לנו שום התנגדות לאנשים ערבים. לא מדובר פה על גזענות בכלל. נוח לתקשורת לעשות לנו את זה. אין לנו שום אינטרס גזעני. לי אישית יש שכנים ערבים ואני מכבדת אותם, אני עובדת עם ערבים ואין כאן שום עניין של גזענות כמו שרוצים להראות אותנו".

את טענותיה לתיאום מחירים במכרז מסבירה גולדשטיין ואומרת כי מחצית מהזוכים הציגו את אותו סכום במכרז והנתון הזה מעורר חשד להטיה מכוונת. עוד היא מציינת כי מדובר במכרז שיועד לאנשים פרטיים, אך עם זאת לכלל התושבים לא היה ידוע על קיומו של המכרז, בעוד "באחד הפוסטים בפייסבוק של ראש העיר הוא אמר שהוא עודד את הצעירים שהוא מכיר לגשת למכרז. אז זה שהוא לא מכיר את הבן שלי זה אומר שאנחנו לא צריכים לגשת למכרז? לא ידענו על המכרז. ההודעה הייתה מאוד שטחית ולא בתקשורת המקומית".

גולדשטיין מביעה תקווה שאלפים יצטרפו להפגנה הערב. "הפצנו את ההודעה והזמנו אנשים גם מבחוץ, אבל אנחנו לא יכולים להיות בטוחים שיגיעו. העפולאים כולם יבואו", היא אומרת ומציינת כי בעוד מארגני המחאה ניצבים באופן גלוי בשמם וזהותם המלאה מועלים מולם "פרופילים מזויפים שעובדים נגדנו ואנחנו מקווים שזה לא יעזור".