משה יעלון
משה יעלוןצילום: הדס פרוש, פלאש 90

שר הביטחון משה יעלון מסביר הערב (שני) את החלטתו לסגור את הפנימיות הצבאיות באופן סופי.

"ההחלטה לסגור את הפנימיות הצבאיות בבית הספר הריאלי ובאור עציון התקבלה בלב כבד", אמר.

"תרומתן לאורך השנים בעיצוב ובהכשרת תלמידים שהתגייסו לצה"ל ואיישו את שורות הפיקוד, כולל הבכיר ביותר, הייתה כבירה. מתוכן יצאו רמטכ"לים, אלופים וקצינים בכירים ששירתו באוויר, בים וביבשה, לצד מפקדים ולוחמים שהיו חלק מהמאמץ לבצר את ביטחונה של מדינת ישראל", הוסיף יעלון.

הוא טען כי "במסגרת העבודה על התוכנית הרב-שנתית ׳גדעון׳ התברר לנו, כי הצורך הייחודי הזה פחת בשנים האחרונות באופן משמעותי.

"כיום מתמודדים חיילים רבים על מקום בבית הספר לקצינים, ולצד המכינות הקדם-צבאיות הפועלות כיום שנה לפני הגיוס ברחבי הארץ ומחנכות אלפי צעירים, הגענו למסקנה כי המשך החזקת הפנימיות והמספר הזעיר של בוגריה מדי שנה מתייתר, בוודאי נוכח האילוצים התקציביים בפניהם עומדים מערכת הביטחון וצה"ל", אמר יעלון.

הוא ציין כי לדעתו "אין צורך שכבר בגילאים 14-15 נערים ילבשו מדים ויהיו חלק ממסגרת שהיא צבאית במהותה. זה גיל מוקדם מדי וצעיר מדי".

"לפנימיות הצבאיות יש חלק מרכזי בהיסטוריה של צה"ל, וזו העת להודות למפקדים, למורים, למדריכים ולכל מי שהיה חלק במפעל המיוחד והערכי הזה. הם היו אחראיים לחינוכם של אלפי תלמידים, שכשבגרו תרמו רבות לצה"ל ולמערכת הביטחון בפרט, ולמדינת ישראל בכלל. לא נשכח לרגע את המסורת המפוארת ואת התרומה החינוכית והערכית הגדולה לאורך השנים", סיכם יעלון.