שחקני חיפה. סיימו את הסיבוב הראשון בפלייאוף העליון
שחקני חיפה. סיימו את הסיבוב הראשון בפלייאוף העליוןצילום: ג'ו הירש, אתר מכבי חיפה הרשמי

בכדי להבין את מצב הכדורגל הישראלי בליגה הבכירה, אפשר להסתכל על קבוצת הכדורגל הבכירה של חיפה, מכבי.

עד לפני שנים לא רבות, נחשבה הקבוצה הירוקה של חיפה לקבוצה הטובה ביותר בישראל. עם שלוש אליפויות רצופות, הופעה מכובדת שתיזכר לאורך שנים במפעל הבכיר ביותר בכדורגל העולמי, מפעל ליגת האלופות, ובעלים יציב שמנהל כבר שנים רבות את הקבוצה, נראה היה שאף אחת לא תצליח לגבור על מכבי חיפה על כר הדשא ומחוץ לו. 

זה רק היה נראה כך. אחרי שבחיפה ראו את בית"ר ירושלים זוכה באליפויות בזכות הכסף הגדול, ובהפועל תל אביב זוכה בצלחת בזכות כישרונות גדולים, בחיפה לא למדו את הלקח ולא הפנימו את השינויים שנעשו בכדורגל הישראלי. עכשיו נראה שזה כבר לא יקרה יותר. מכבי תל אביב לא תרד מנכסיה בצורה כה מהירה בדומה לקריית שמונה, הפועל תל אביב ובית"ר, האלופות האחרונות בליגה הישראלית הבכירה. 

לקבוצה הירוקה נותרו מעט מאוד מאבקים בהם היא יכולה לצאת עם ידה על העליונה. הדרבי העירוני מול יריבתם האדומה, הפועל, הוא ללא ספק מעוזם האחרון של הירוקים כשמאז 1995 לא ניצחה הפועל חיפה דרבי כמארחת. אחרי 90 דקות דרמטיות, הירוקים יכולים לסמן וי על קרב נוסף, אך האם זה מעיד על שינוי? אל תבנו על זה. 

הירוקים כבר ראו איך הם מפסידים במקום האחרון בו הם עוד קצת עדיפים על פני היריבה, כשכבר לאחר 17 דקות של משחק, הובילו האדומים 0:2, כשהם בעשרה שחקנים לאחר הרחקה של הקפטן אושרי רואש.

הירוקים ניצלו את העובדה שהיריבה בעשרה שחקנים ולחצו את האדומים על כר הדשא, בניסיון למזער נזקים לקראת המחצית השניה. גם הם לא האמינו עד כמה קל זה יכול להיות עבורם. 

4 דקות, זה הזמן שלקח לירוקים מחיפה להשוות את התוצאה. זה התחיל עם שער של אלירן עטר בעזרת שוער האדומים בדקה ה-41, ולאחר 4 דקות נוספות ריאן הצעיר והמוכשר דחק כדור קשה אל תוך השער האדום גם הוא, וקבע את תוצאת המחצית המשוגעת. 

חושבים שנגמר? תחשבו שוב. הירוקים עלו אל המחצית השניה בטירוף ובעיקר עם דחיפה מוראלית כי ביכולתם להפוך את התוצאה בדרך לניצחון, ולו רק בזכות שני השערים המהירים שנכבשו לקראת הפסקת המחצית. 

האדומים מנגד עלו בניסיון לעקוץ את הירוקים והסתגרו מאחור, ובסוף גם שילמו את המחיר. בדקה ה-88 שוב דקל קינן, בלם הירוקים, היה בזמן הנכון ובמקום הנכון, כשקבע מהפך באצטדיון סמי עופר עם שער בנגיחה, וגליינור פלט החלוץ הירוק רק סגר את הסיפור בתוספת הזמן. בסיום, ניצחון ירוק נוסף בדרבי של העיר אחרי מהפך גדול וכשהם ביתרון של שחקן אחד על פני היריבה שממול, 4:2 לקבוצה שפעם הייתה סמל וחיקוי לקבוצות רבות, וכעת מתהדרת בניצחון בדרבי העירוני. 

החיפאיות סוגרות את הסיבוב הראשון כשבפעם הראשונה העונה מכבי מטפסת אל המקום השישי, אחרי שלושה ניצחונות רצופים בליגת העל, והפועל מצידה נותרה במקום הלפני אחרון בטבלת הליגה הישראלית כשלרשותה 12 נקודות בלבד.