מנהיג נוצרי בכיר מסייר בשומרון
מנהיג נוצרי בכיר מסייר בשומרוןצילום: עמותת ידידים נוצרים למען היישובים ביו"ש

האב גבריאל נדאף, יו"ר פורום גיוס העדה הנוצרית והמנהיג הרוחני של הנוצרים הארמים בישראל, סייר השבוע בשומרון ונפגש בהר ברכה עם רבנים בכירים בהתיישבות. הסיור התקיים ביוזמת עמותת ידידים נוצרים של הישובים ביו"ש.

סנדרה ברא"ז מנכלי"ת העמותה מספרת כי מאז פורסמה החלטת מדינות האיחוד האירופי כי יחרימו מוצרים המיוצרים ביו"ש היא עובדת שעות נוספות, כלשונה, על מנת לגרום להחלטה הזו להתמוסס.

"אני מביאה קבוצות של מובילי דעה מהעולם הנוצרי הן מהארץ והן מחו"ל מסבירה להן על ההתיישבות שלנו. רבים מהם הבטיחו לרכוש את מתנות הכריסמס שלהם ממפעלים ביהודה ושומרון באומדנים כמותיים מדובר על מאות אלפי שקלים", אמרה ברא"ז.

במהלך הסיור נפגש האב נדאף עם הרב אליעזר מלמד, רבה של הר ברכה, והביע בפניו את הערכתו למפעל ההתיישבות. האב גבריאל רכש בקבוקי יין ביקב וציין בהתייחסו לחרם נגד מוצרים מיהודה ושומרון, "הביקור שלי כאן נולד כדי להראות לעולם שהצעד בו נקטו, צעד סימון המוצרים, אינו שייך לנצרות ואינו יכול להיות צעד נוצרי אמתי, לכן אני קונה את היין הזה מכאן".

סימון המוצרים מלב ליבה של ההתיישבות היהודית, אמר נדאף, היא פעולה אנטישמית, גזענית ואנטי יהודית כאחד. "מטרתה אינה מטרת שלום - אלא זריעת רוע ושנאה מצד אנשים חסרי היכרות היסטורית עם עובדות נגד העם היהודי".