השר גלנט עם חיילי 'נצח יהודה'
השר גלנט עם חיילי 'נצח יהודה'צילום: אבי פישר, עמותת הנח"ל החרדי

בטקס הדלקת נר שני של חנוכה, שנערך אתמול (שני) בבית "נצח יהודה" בירושלים, נשא דברים שר השיכון יואב גלנט והתייחס לנושא גיוס החרדים לצה"ל.

בדבריו הדגיש גלנט כי גיוס חרדים אינו יכול להיעשות בכפייה אלא רק דרך הסכמה והידברות. "אתם החלוץ שהולך לפני המחנה", אמר גלנט לחיילים והוסיף, "עבור חלק גדול מכם, הגיוס הוא משימה לא פשוטה מבחינת האווירה הקהילתית שמלווה את הבחירה שלכם. התפקיד שלכם הוא של גשר. דתיים, חילוניים, חרדים, ימשיכו לגור פה בדורות הבאים. השאלה היא לא איך להשניא קבוצה אחת על קבוצה אחרת, אלא איך לחבר ביניהן לקראת העתיד המשותף. אתם הגשר". 

"שמעתי את הקולות בכנסת, שמונעים ממניעים פוליטיים, אשר רומסים, פעמים רבות, תהליכים טובים, ועוסקים יותר בשאלת הפילוג במקום בשאלת האחדות. אני אומר לכם, שהפתרון מתחיל כאן, אתכם. גם אם התהליך הוא לפעמים איטי, אנחנו רואים תוצאות", אמר השר לחיילים.

הוא ציין כי לפני 15 שנים קידם בתפקידו כראש מטה זרוע היבשה בצה"ל, את עבודת המטה שהובילה להקמת גדוד הנח"ל החרדי הראשון.

"אני יודע, שאת הציבור החרדי צריך להביא לגיוס באופן שהולם את דרכו. אף דרך אחרת לא תעבוד. חיוני שיתקיים תהליך של הדברות. תהליך של כפייה ישיג תוצאה הפוכה. חובתה של האוכלוסיה החרדית להביא למספר גדול יותר של מתגייסים. הסימנים בשטח מראים שזהו הכיוון", דברי גלנט.

הוא אמר לחיילים בסיום המפגש כי הם עצמם מהווים שליחים בציבור שלהם. "כשתשחררו, שליחותכם היא לא רק ללמוד ולדאוג לרווחת משפחתכם, אלא גם להסביר לקרובים שלכם ולאחיכם הצעירים, שהדרך הזו, שבה אתם בחרתם, היא הדרך הנכונה וזו גם הדרך שתורמת לחברה ולקהילה".

גלנט כובד באירוע בהדלקת נר שני של חנוכה לצד רבני עמותת הנח"ל החרדי, הרב ירון דוד והרב יצחק בר חיים, אשר מלווים את החיילים החרדים על בסיס יומי במהלך שירותם.