שדולת א"י בהדלקת נרות בצפון השומרון
שדולת א"י בהדלקת נרות בצפון השומרוןצילום: דוברות המועצה האזורית שומרון

יישובי צפון השומרון הכפילו את גודלם בשנתיים האחרונות, כך מגלה הערב (שלישי) ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, במהלך אירוע הדלקת נרות של שדולת א"י בכנסת, בראשותם של חברי הכנסת יואב קיש ובצלאל סמוטריץ'.

לפני האירוע סיירו ראשי השדולה יחד עם ח"כים נוספים בצפון השומרון ואת הדלקת הנרות ערכו ביישוב חרמש.

דגן סיפר כי "צפון השומרון הוא האתגר של ההתיישבות בכלל ושל מדינת ישראל. זהו חוד החנית. ואלה האורות היהודיים היחידים שדולקים מגנין ועד טול כרם. כאן צריכה מדינת ישראל להשקיע את כל מרצה כדי למנוע הקמת מדינה פלסטינית בלב הארץ".

הוא ציין שדווקא על רקע מתיחות בטחונית, האיזור הולך ומתפתח. "בשנתיים האחרונות, למרות המתיחות הבטחונית. הצליחו יישובי צפון השומרון להכפיל את עצמם. הישוב מבוא דותן שאיבד מחצית מתושביו לאחר האינתיפאדה השניה. הכפיל את עצמו בשנתיים האחרונות (עלה מ-45 משפחות ל-80) וכך גם הישוב חרמש שאף חצה את מספר התושבים שהיו בו לפני האינתיפאדה השנייה (מ-27 משפחות ל-92) וממשיך לקלוט תושבים בקצב של משפחה בחודש".

ח"כ יואב קיש אמר באירוע, "באנו לכאן כדי לחזק את ידיו של ראש הממשלה ולהצהיר על מחוייבותינו לכל אדמה ושעל בארץ ישראל. כשהטרור המוסלמי מתפשט לכל פינה אנחנו מתחזקים עוד יותר באמונה בצדקת דרכנו, בימים ההם בזמן הזה".

ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ הוסיף כי "עשר שנים לאחר הגירוש מצפון השומרון שדולת ארץ ישראל חוזרת לכאן כדי להצהיר ארץ ישראל כולה היא לעם ישראל. ימי החנוכה הם ימים שמסמלים את ניצחון הרוח, גם בימינו אנו הרוח תנצח".

"בימים שהטרור מרים ראש אני קורא לראש הממשלה להחזיר את השליטה הישראלית לכאן ולשלוח מסר ברור למבקשי רעתינו אנחנו כאן ואנחנו ננצח".