"הממשלה הופכת זמינה ונגישה יותר"חזקי עזרא

וועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת קיימה היום דיון בדו"ח התקשוב הממשלתי לשנת 2015, המרכז את דו"חות ממשל זמין למדידת היצע השירותים המקוונים של משרדי הממשלה. במהלך הדיון, הוענקו תעודות למשרדי הממשלה שהצטיינו בדוח.

יו"ר הוועדה ח"כ אורי מקלב אמר, "הממשלה הופכת לממשלה זמינה ונגישה יותר. כאשר המודד, הוא ההתקדמות, ההתחדשות והרחבת השירותים לאזרח. מטבע הדברים, פרסים מקבלים המצטיינים, אולם כל המשרדים עשו מאמצים".

מקלב סבור שמגיע פרס לרשות התקשוב הממשלתית, על הקידמה שהיא מובילה במשרדי הממשלה. עוד אמר מקלב, "חלק מהמחאה החברתית הייתה על הבירוקרטיה. והממשלה הנוכחית יותר חברתית ויותר מתחשבת".

מקלב שיבח את מנכ"ל הכנסת רונן פלוט על זכיית הכנסת במקום השני בקטגוריית מנהל, מטה ומידע. הכנסת השיגה שיפור של  41% בשירות, ביחס לשנה קודמת.

מנכ"ל הכנסת רונן פלוט ציין, "אני שומר על הנראות של משכן הכנסת, ניקיון גינון והשקיפות. מחודש מרץ, ערוץ 99 ישדר און ליין שידורים ישירים מ-17 וועדות הכנסת. האזרח זכאי לדעת מה עושים בכנסת, ואנו עושים את המקסימום כדי להנגיש את המידע".

ראש רשות התקשוב הממשלתי, יאיר פרנק הבהיר את מטרתו. "חרטנו על דגלנו את האזרח במרכז והענקת השירותים בכל דרך המתאימה לו, לרבות טפסים מקוונים. הקמנו אתר ממשלתי אחיד שבו האזרח לא יצטרך לדעת מאיזה משרד הוא יקבל את השירות".

פרנק הבטיח לדאוג לכך שבכל מקום שיידרש פקס, יהיה ניתן לתקשר גם באמצעות מייל. הוא ציין עוד כי המדידה מעודדת את שיפור השירות. "בשנת 2014 האו"ם מיקם את מדינת ישראל במקום – 13 מתוך 193 מדינות. בכוונתנו להיכנס לעשיריה הראשונה".

מנהל יחידת ממשל זמין אופיר בן אבי, הכריז על ששת המשרדים המובילים בשירותי ממשל זמין הניתנים לאזרח. בקטגוריית שירות, במקום הראשון זכה משרד החינוך בציון 85.72. במקום השני זכה משרד העלייה והקליטה בציון 83.31. ובמקום השלישי זכה משרד הכלכלה בציון 80.87. בקטגוריית מנהל, מטה ומידע: במקום הראשון זכתה הרשות לניירות ערך בציון 96.95. במקום השני זכה משרד האוצר בציון 89.33. ובמקום השלישי זכה משרד ראש הממשלה בציון 83.28.

השר והח"כ לשעבר מיכאל איתן אשר זכה לשבחים ומחמאות מהדוברים בדיון על תפקידיו ותפקודו יוצא הדופן בתחום זה אמר כי "חדשנות ושינויים, אף פעם אינם בקצב הרצוי אבל המגמה ברורה". איתן סיפר, "בשנת 1994, בעת שמפלגתי הייתה באופוזיציה, ביקשתי מיו"ר הכנסת דאז פרופ' שבח וייס לעמוד בראש ועדה שתקים את אתר האינטרנט של הכנסת. הוא התלבט ולאחר שבוע נעתר לבקשתי. לשאלתי מה גרם לתפנית, נאמר לי שחבריו המליצו לו, שעדיף שאכהן בתפקיד זה, ובלבד שלא אעשה פיליבסטר במליאה".