העידו בניסטי
העידו בניסטיצילום: פיוטר פליטר

לפני כשבוע וחצי, התמוטט עידו בניסטי בבית הספר לעיני חבריו לכיתה במהלך יום הלימודים. לאחר שבוצעו בו פעולות החייאה ע"י מנהלת ביה"ס ומד"א, הושב לו הדופק והוא פונה לרמב"ם כשהוא במצב קשה, מורדם ומונשם.

במשך שבוע ימים טופל בניסטי במחלקת טיפול נמרץ ילדים בביה"ח "רות" לילדים שברמב"ם, שם השגיח הצוות הרפואי מקרוב על מצבו של הילד כשהוא מייצב אותו וממתין למועד שבו יוכלו לנסות ולהעירו מן ההרדמה.

ביום שישי האחרון זה קרה, ובניסטי פקח לראשונה את עיניו. "נראה שלמרות הטראומה שחווה, הילד התאושש במהירות", ציין ד"ר יוסי בן –ארי, מנהל מחלקת ט.נ ילדים ברמב"ם והוסיף, "אנחנו מאוד שמחים על כך".

בתוך כך, ציין עידו היום את יום הולדתו השישי, יחד עם הוריו והצוות הרפואי במחילקת הילדים בה הוא מאושפז כעת. כמו כל ילדי ביה"ח, גם עידו הוזמן לחדר המתנות שנמצא בביה"ח, ובחר לו מתנה לכבוד יום הולדתו.

לדבריו של אביו, יניב, המשפחה חוגגת יום הולדת כפול לעידו: "כשהוא פקח את עיניו ביום שישי האחרון בטיפול נמרץ, זה היה למעשה יום הולדתו העברי. היום אנחנו חוגגים את יום הולדתו הלועזי", מסביר האב, "אחי אמר לי שהבן שלי נולד פעמיים. פעם אחת לפני שש שנים ופעם נוספת, ממש באותו היום, לפני כמה ימים. יש לנו נס כפול ומכופל ואנחנו מאושרים לחגוג אותו עם עידו".

עידו צפוי להישאר להשגחה בבית החולים עוד כמה ימים, ולאחר מכן ישוחרר לביתו. את הנסיבות שהביאו אותו לבית החולים, הוריו לא ישכחו אף פעם. "היה לנו מזל גדול שהיה מבוגר אחראי בסיבה, מנהלת ביה"ס שידעה לבצע החייאה, ושמד"א הגיעו במהירות כדי לסייע ולהחזיר לעידו דופק", משחזר האב, "אם כל זה לא היה קורה, אני לא יודע מה יכול היה להיות. המקרה שלנו מבהיר מעל לכל ספק עד כמה חשוב להחזיק דפיברילטור בכל מקום שבו מתכנסת כדרך קבע קבוצה של אנשים, מבוגרים וילדים. פעולה פשוטה שיכולה להציל חיים".