מאיר פרוש
מאיר פרושחזקי עזרא

סגן שר החינוך ח"כ מאיר פרוש שבר היום (ד') שתיקה על הפולמוס השורר סביב המחוז החרדי במשרד החינוך.

כזכור, תפקיד מנהל המחוז החרדי הוצא באחרונה למכרז על ידי משרד החינוך. בעוד שביהדות התורה היו רוצים לראות נציג חרדי הקרוב לעמדות יהדות התורה, הרי שבש"ס מבקשים להציב בתפקיד הרגיש אדם שיילחם באפליה נגד בני ובנות עדות המזרח במוסדות החרדיים.

במסגרת שאילתא במליאת הכנסת שהגיש ח"כ מיקי לוי, התבטא פרוש לראשונה והבהיר כי לטעמו יש להציב חרדי בתפקיד הרגיש.

תחילה הסביר כי מי שקבע לפתוח את המכרז של מנהל המחוז החרדי היה בית המשפט. "בית המשפט קבע, שיפתחו את זה מחדש. אני לא מכיר את ההיסטוריה לפני שהגעתי למשרד, אבל אני יודע שעתרו לבית משפט.... אני חושב, שהיו שם אמירות, לאפשר לעוד קהלים מאחר ומדובר במגזר החרדי, שיהיו עוד קהלים שיוכלו לגשת לעניין הזה".

בשלב הזה הסביר פרוש מדוע הוא סבור כי יש לאייש את התפקיד עם אדם חרדי. "מיהו מנהל האגף לחינוך ערבים במשרד? חשבת שחרדי? חשבת שדתי לאומי? חשבת אדם חילוני? ממש לא. עבדאללה ח'טיב, הוא מנהל האגף לחינוך ערבים במשרד. מי הממונה על החינוך הבדואי? חשבת שהוא ערבי מוסלמי? לא. חשבת שהוא חילוני? לא. לא דתי ולא חרדי. ד"ר מוחמד אלהיב, הוא הממונה על המגזר הבדואי. ומי הממונה על החינוך הדרוזי צ'רקסי במשרד? חשבת שהוא בדואי? לא. הוא מוסלמי? לא. הוא לא יהודי, לא חילוני ולא דתי ולא חרדי. הוא מר מהנא פארס. הוא דרוזי..

"הרי לא ישימו אחד שהוא דתי לאומי על הצ'רקסים ואחד שהוא חרדי על הדרוזים ואחד שהוא חילוני, ישימו - זה לא עובד ככה אם רוצים שיהיה שיתוף פעולה ומכאן זה נובע. זה בעצם עונה על שאלה אחת ושתיים".

בהמשך הדף את הטענה שהוא תומך באפליית בנות ספרדיות. "אני לא חושב שזה מכובד לבוא ולומר לי, על כל פנים, שלי יש מדיניות של להפלות תלמידות ספרדיות. לא חושב שזה מכובד לומר את זה. האשמה כזו, אתה יודע שזה יכול להצית מדורה. ואני לא חושב שזו הכוונה שלך. ואולי אם כן הכוונה שלך, אני לא נגרר לזה".

בדבריו גינה את המפלים על רקע עדתי. "אני בכלל לא חושב שצריכים לקרוא לזה בנות ספרדיות. ספרדי זה כבר אומר כאילו נחות דרגה. בנות עדות המזרח. וזה עדה גדולה, חשובה. צריכים לכבד אותם. צריכים לעשות את הכול. אם יש שאלות של תקנון או עומדים בתנאי התקנון – זה משהו אחר. אבל אם מישהו מפלה לרעה בת מעדות המזרח, על רקע היותה בת לעדות המזרח, הוא ראוי לגינוי מוחלט".