משה יעלון
משה יעלוןצילום: הדס פרוש, פלאש 90

שר הביטחון משה יעלון מגיב בצהריים (חמישי) לניסוי בטיל מסוג "חץ 3" ומביע סיפוק רב מהצלחתו.

"הניסוי המוצלח שבוצע הבוקר בטיל החץ 3 הוא הוכחה נוספת ליכולות המרשימות ופורצות הדרך של התעשיות הביטחוניות בישראל ועובדיהן, במקרה הזה של התעשייה האווירית, ושל אנשי מפא"ת ומנהלת 'חומה' במשרד הביטחון וחיל האוויר, המלווים את תהליכי הפיתוח".

לדבריו, "זו גם הוכחה נוספת לכישרון הרב ולתחושת השליחות של עובדי ועובדות התעשייה האווירית, שכובשים בכל פעם מחדש פסגה נוספת של חזון, יצירתיות ומקצועיות למען ביטחונם של אזרחי ישראל.

"החץ הוא רק נדבך אחד במערך ההגנה הרב-שכבתי", אמר יעלון, "הכולל גם את מערכת כיפת ברזל ושרביט קסמים, שמפותח בישראל ונועד להגן על המדינה ואזרחיה מפני טילים ורקטות קצרי טווח וארוכי טווח הנמצאים בידי מדינות וארגונים סביבנו".

לדבריו, "הצלחת הניסוי היום היא שלב נוסף ביכולת של מדינת ישראל ומערכת הביטחון להבטיח את עוצמתנו, לצד יכולות התקפיות מרשימות ומגוונות.

יעלון גם ציין את תמיכתה של ארה"ב, בפיתוח המערכת. "אני מבקש להודות גם לידידתנו הגדולה ארצות הברית, ששותפה לפרויקט ותומכת בו. היחסים הביטחוניים עם ארצות הברית בראשות הנשיא ברק אובמה, אשר מוביל את המשך חיזוק עוצמתה הביטחונית של ישראל ביחד עם מזכיר ההגנה אשטון קרטר, הם אבן פינה בביטחון הלאומי שלנו, והשותפות לפיתוח טיל החץ זו רק דוגמא אחת מרבות".