הרב בן דהן בארמון הנציב
הרב בן דהן בארמון הנציבצילום: יח"צ

סגן שר הביטחון אלי בן דהן ורבה של ירושלים הרב אריה שטרן הדליקו אמש נר חמישי של חנוכה במזרח ירושלים והצדיעו לתושבי המקום על ההתיישבות במקום. 

ההדלקה הראשונה נערכה בשכונת ארמון הנציב במסגרת הצדעה של תושבי המקום לשוטרי מג"ב של תחנת עוז בירושלים ומתנדבי המשמר האזרחי מהשכונות באזור.

התושבים העניקו לשוטרים אות מגן כהערכה על המאמץ להגן עליהם בחודשים האחרונים ואילו מפקד תחנת עוז ושוטרי התחנה העניקו כובעים למתנדבי המשמר האזרחי.

לאחר ההדלקה אירחו תושבי שכונת נוף ציון את סגן השר בן דהן ואת הרב הראשי לירושלים להדלקת נר חמישי והכנסת ספר תורה שתרמה משפחת בן שושן מהקהילה, שבה השתתפו גם הרב שלמה בן הראש והרב שמואל מורנו.

סגן השר בן דהן אמר כי, ההתיישבות בירושלים היא בעלת חשיבות ממעלה ראשונה, בייחוד על רקע גל הטרור האחרון שמטרתו להפחיד אותנו ולייאש אותנו. "אתם, תושבי השכונות ומתנדבי המשמר האזרחי, ההוכחה לכך שחזרנו לארצנו לא כדי ללכת ממנה. החוסן האזרחי בישראל הוא אולי החזק בעולם".

לדבריו, בעוד שבמדינות אירופה הטרור משתק מדינות, בישראל החיים ממשיכים כרגיל. "כאן, חשוב לציין את עבודתם החשובה של כוחות הביטחון ושוטרי מג"ב בפרט שעומדים בחזית ההגנה על חיי כולנו בחודשים האחרונים. למרות כל הפרסומים לאחרונה על מחוות, אני אומר לכם שירושלים תישאר מאוחדת ושעם ישראל ימשיך להתיישב בכל מקום בירושלים ואנו נמשיך לבנות בירושלים". 

רבה הראשי של ירושלים הדגיש את תרומתם של התושבים לביסוס מעמדה של ירושלים כבירה יהודית ורוחנית.
"האחיזה שלנו כאן לא מוסברת בדרך הטבע כאשר אנחנו מוקפים במדינות אויב רבות כל כך והאמונה שלכם בבורא עולם היא זאת שמסבירה את האחיזה שלנו בירושלים בעזרת ה לנצח נצחים".

ההדלקות הן פרי יוזמה משותפת עם תא "הבית החברתי" בבית היהודי שבראשו עומד מאור צמח, תושב שכונת נוף ציון.