השקת יחידת האבטחה בירושלים

עשרות המאבטחים הראשונים הוצבו היום (ראשון) בקווי האוטובוסים ובתחנות ההסעה של התחבורה הציבורית בירושלים.

שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, חנך הבוקר את יחידת האבטחה של התחבורה הציבורית, ואמר כי המטרה האמיתית של היחידה היא מניעת פיגועים, וזה יכול להיות ההישג הגדול ביותר. "עצם ההיערכות והפעולה הנכונה של המאבטח יכולה לצמצם למינימום את האיום וגם למנוע אותו", הוסיף כץ.

השר כץ אמר למאבטחים "אנחנו מפקידים בידיכם את ביטחון ירושלים ואין משימה יותר חשובה - אני בטוח שתעשו עבודה טובה".

"אנחנו מחליפים את חיילי צה"ל במאבטחים אזרחיים כדי להבטיח ביטחון לנוסעי התחבורה הציבורית בעיר", אמר כץ והוסיף "אנחנו זוכרים את תקופות הפיגועים הקשים ונעשה הכל כדי שלא יחזור".

יחידת האבטחה תכלול בשלב הראשון 300 מאבטחים, יוצאי יחידות קרביות, ועשרות ניידות ביטחון מיוחדות, שינועו בצירי התנועה ובין תחנות ההסעה של התחבורה הציבורית, בכל שעות הפעילות של האוטובוסים.

המאבטחים צוידו במדים מיוחדים, אקדחים אישיים ומכשירי קשר ונושאים תעודות מיוחדות מטעם משטרת ישראל, המסמיכות אותם לבצע חיפוש על גופם וכבודתם של נוסעים ועוברי אורח, ובמקרה של חשד אף לעכבם. מערך האבטחה של התחבורה הציבורית יכלול פעילות סמויה וגלויה של מאבטחים.

יחידת האבטחה הוקמה לאחר שהקבינט הביטחוני מדיני אישר את המלצתו של השר כץ להקים יחידה מקצועית לאבטחת התחבורה הציבורית בירושלים. משרד התחבורה נערך מבעוד מועד להקמת מערך האבטחה וגיבש תכנית אופרטיבית להפעלת מאבטחים בתחבורה הציבורית. בחודש וחצי האחרון אבטחו חיילי צה"ל את התחבורה הציבורית בירושלים.

שר התחבורה הוסיף כי יחידת האבטחה האזרחית תגביר את ביטחונם של האזרחים בכלל ושל נוסעי התחבורה הציבורית באוטובוסים, בתחנות ההסעה ובצירי התנועה של התחבורה הציבורית בפרט. המאבטחים הראשונים שגויסו, עברו מיון קפדני והכשרה מקצועית ייעודית הכוללת בין השאר אימונים אינטנסיביים בירי, קרב מגע, זיהוי ואיתור חשודים והגשת עזרה ראשונה.

השר כץ הופיע היום בפני עשרות מאבטחים המהווים את הגל הראשון של האבטחה בתחבורה הציבורית, וציין כי ציבור נוסעי התחבורה הציבורית היה בעבר יעד לפיגועים קשים, "המשימה שלכם היא לפעול בנחישות ובאחריות. מצד אחד בנחישות למנוע בכל דרך שניתן כל פגיעה או איום על נוסעי התחבורה הציבורית, ומצד שני, לפעול באחריות", אמר כץ.

בימים אלה נמשך גיוסם של שאר המאבטחים במטרה לשלבם במהירות האפשרית ביחידת האבטחה. מאות המאבטחים מגויסים על ידי חברת אגד, בהנחיה המקצועית של משטרת ישראל ומנהל אגף הביטחון של משרד התחבורה, דני שנער.

יחידת האבטחה החדשה (צילום: חזקי עזרא)