נשיא ארה"ב ברק אובמה ששלח נאום מוקלט לוועידת "הארץ" בניו יורק קרא להעמיד לדין יהודים שפוגעים בפלסטינים וטען כי רק הקמת מדינה פלסטינית תבטיח שישראל תישאר מדינה יהודית ודמוקרטית.

"אנחנו נמצאים ברגע קריטי", אמר אובמה בנאומו. "אלימות בלתי נסלחת לקחה את חייהם של ישראלים, פלסטינים ואמריקאים. אני הייתי ברור מאוד בכך שהמנהיגים הפלסטינים צריכים לגנות את ההתקפות הנמשכות (נגד ישראלים) ולהפסיק את ההסתה. גורמים שאחראים לאלימות, כולל אלימות נגד פלסטינים, צריכים לעמוד לדין".

לטענתו, "הדרך הטובה ביותר להפחית את המתיחות ולהבטיח את ביטחונה של ישראל היא להמשיך ולעבוד בדרכים מעשיות כדי לקדם את פתרון שתי המדינות".

"דווקא בתקופה כזו חשוב להדגיש את מה שאנחנו יודעים שהוא נכון", הוסיף הנשיא האמריקני. "אני אומר זאת שוב - השלום הכרחי, השלום צודק והשלום אפשרי. השלום הכרחי כי הוא הדרך היחידה להבטיח ביטחון אמיתי ומתמשך לישראלים ולפלסטינים והדרך היחידה להבטיח שישראל תישאר מדינה יהודית ודמוקרטית".

אובמה הוסיף, "השלום צודק כיוון שפתרון 'שתי המדינות' יביא סוף סוף לישראלים את הנורמליות לה הם זכאים ולפלסטינים את המדינה הריבונית והכבוד שמגיעים להם. השלום אפשרי אם מנהיגים ועמים יהיו מוכנים לזמן את הרצון והאומץ כדי להשתחרר מדפוסי העבר וליצור עתיד חדש".