לראשונה - תשדירי טלוויזיה לתיאור עבודת הכנסת

לראשונה יוצאת הכנסת בסדרת תשדירי שירות טלוויזיוניים העוסקים בעבודת הכנסת.

הקמפיין החדש מציג את עבודת החקיקה בכנסת ואת שקיפות המשכן לציבור. התשדירים הופקו על ידי לשכת הפרסום הממשלתית (לפ"מ). עלות הקמפיין העולה מחר לאוויר הוא כ-1.8 מיליון ש''ח.

הצורך בתשדירי ההסברה נולד מביקורת ציבורית חוזרת ונשנית על כך שעבודת הכנסת האמתית אינה חשופה לציבור. רוב הציבור אינו מכיר את מהות עבודת החקיקה הנעשית בכנסת, ותפקידים אחרים שהכנסת ממלאת.

מחקרים מצביעים על פגיעה מתמשכת בתדמית הכנסת, בין השאר בשל חוסר ידע של הציבור, החשוף לא פעם רק לנושאים שוליים וגימיקים הזוכים להבלטה. יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין הנחה את מנכ"ל הכנסת רונן פלוט לפעול עם גורמים מקצועיים על מנת לחזק את הסברת עבודת הכנסת לציבור.

תשדירי הטלוויזיה העולים לאוויר, באים לצד מהלכים נוספים שיצרה ויוצרת הכנסת בימים אלה על מנת לשפר את תדמיתה: סדרת פרויקטים חינוכיים לציון "יובל למשכן הכנסת" (שנוסד ב 1966) שהחלו בקיץ ויתקיימו לאורך שנה שלמה, יוזמת יושב ראש הכנסת לחלוקת פרס מיוחד לחבר הכנסת ההוגן, חיזוק הביקורים בכנסת והתוכניות החינוכיות הנלוות לביקורים, ועוד.

יו"ר הכנסת אדלשטיין אמר כי "הידרדרות תדמיתה של הכנסת מהווה סכנה אמיתית ומוחשית לדמוקרטיה בישראל. הכנסת היא מהפרלמנטים הפעילים והמחוקקים בעולם. פרלמנט מתקדם עם השפעה דרמטית על החברה הישראלית ומעורבות בכול אירוע היסטורי בתולדות המדינה.

"אין שעה טובה מזו לנסות להראות ולהסביר כי פועלה של הכנסת והשפעתה הממשית בחקיקה ובנושאים אחרים בהם היא מטפלת - עולה אלפי מונים על תדמיתה", הוסיף.

מנכ"ל הכנסת רונן פלוט אמר כי "מדובר בקמפיין צנוע יחסית במונחי פרסום, מתוך זהירות בכספי ציבור וגם משום שזהו מהלך ניסיוני מבחינתנו. אני מאמין שנצליח באמצעות התשדירים להציג את פניה האמתיות והיפות של הכנסת, משום שיש עוול מתמשך באופן שבו עבודת הכנסת מוצגת לציבור".

חמשת התשדירים שיוקרנו בערוצים המרכזיים, מציגים את עבודת הכנסת והחקיקה ואת השפע החקיקה הממשית על הציבור.

בתום עבודת חשיבה משותפת של אנשי הפרסום ואנשי הלשכה המשפטית בכנסת, נבחרו לסדרת התשדירים הנוכחית  חוק הזכות לעבודה בישיבה (הקובע כי "מעסיק יעמיד לרשות עובד במקום העבודה מושב לעבודה ולא ימנע מעובד ישיבה במהלך העבודה"); חוק הגנת הצרכן (מטרת החוק: "למנוע הטעיית הצרכן, להביא לידיעתו מידע מלא ככל האפשר על טיב העסקה שהוא עומד לעשות"); חוק השאלת ספרי לימוד (שמטרתו "להוזיל במידה ניכרת למיליון וחצי תלמידים את העלויות ברכישת ספרי לימוד"); חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (מטרת החוק: "לפתוח את שערי החברה להשתלבותם המלאה של אנשים עם מוגבלות בקרבה"); ותשדיר בנושא שקיפות הכנסת - באמצעות אתר האינטרנט שלה.