דיון בוועדת הכלכלה
דיון בוועדת הכלכלהצילום: דובר ח"כ נחמן שי

ראש האופוזיציה ח''כ יצחק הרצוג הודיע כי אם יחליט ראש הממשלה בנימין נתניהו לאשר את מתווה הגז תוך שימוש בסעיף 52 לעקיפת הממונה על ההגבלים העסקיים, תוביל סיעת המחנה הציוני עתירה לבג"צ נגד המתווה ונגד השימוש בסעיף 52 לצורך העברתו.

את ההחלטה קיבל הרצוג לאחר התייעצות ובתיאום עם יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ איתן כבל ועם יו"ר הסיעה ח"כ מרב מיכאלי. את העתירה יובילו מטעם המחנה הציוני ח"כ כבל, ח"כ שלי יחימוביץ' וח"כ פרופ' מנואל טרכטנברג באמצעות עורך הדין גלעד ברנע.

הרצוג אמר כי "העתירה תתמקד בנשיאת שם הביטחון לשווא. אם ראש הממשלה יבחר להתעלם ולבטל בגסות את המלצתה של ועדת הכלכלה שקיימה דיונים מעמיקים בהובלת יושב הראש שלה ובהשתתפותם הבולטת של ח"כ יחימוביץ וח"כים נוספים מסיעתנו, לא תיוותר לנו ברירה אלא לפנות לבג"צ נגד השימוש המעוות בסעיף 52 בחוק ההגבלים ונגד כבילת ידיהן של ממשלות העתיד בהבטחה מעוותת של הקפאת השינויים הרגולטוריים לשנים קדימה"

"איש בציבור לא מבין על מי נתניהו מגן ואת האינטרסים של מי הוא משרת כאשר הוא מקדם מתווה גז לא הוגן ולא הגון שלא ייטיב עם אזרחי ישראל וכלכלת ישראל", תקף הרצוג. 

יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ כבל הוסיף, "לצערי הרב נציגי הממשלה הגיעו להליך ההיוועצות בנפש לא חפצה ובלב לא פתוח באמת. לעומת חמש שנות עיכוב שנגרמו על ידי הממשלות, פעלה הוועדה בקצב שיא של שלושה שבועות".

ח"כ שלי יחימוביץ' אמרה כי "המאבק נגד שיעבוד המדינה למונופול פרטי שישלוט בכלכלתה, בבטחונה, ברווחת אזרחיה ובצמרת הפוליטית שלה - לא רק שלא יסתיים אם וכאשר יפעיל רה"מ את סעיף 52, הוא רק יתחיל.

"בכוונתנו להשתמש בכל כלי ציבורי, משפטי ופרלמנטרי כדי להגן על הציבור מפני ראש ממשלה שבלהיטותו להעניק את נכסי הציבור לתשובה ולנובל  איבד כליל את הבלמים", הבהירה.