לא מספיק לכבוש. זהבי חוגג
לא מספיק לכבוש. זהבי חוגגצילום: פלאש 90

נתחיל מהסוף: מכבי תל אביב, האלופה בשלוש השנים האחרונות בליגת העל שבכדורגל, שבה אל המקום הראשון, לאחר שירדה ממנו באופן זמני בלבד לאחר ניצחונה של הפועל באר שבע אמש על עירוני קריית שמונה. 

השתיים, מכבי תל אביב ובאר שבע, מחזיקות באותו מספר של נקודות, כשהצהובים מקדימים את האדומים מבירת הנגב בזכות הפרש שערים טוב יותר. בשבוע הבא יוכלו השתיים להכריע את השאלה שנותרה לאחר 14 מחזורים של כדורגל העונה: מי מביניהן טובה יותר העונה, כשייפגשו למשחק העונה ביניהן במסגרת המחזור ה-15 בליגת העל שבכדורגל.

הצהובים שבים אל המקום הראשון בטבלה, לאחר שגברו הערב (שני) על בני סכנין באצטדיונה הביתי של הקבוצה מהמגזר הערבי, אצטדיון דוחא. הצהובים שוב נהנו מיכולת כיבוש השערים של כוכבם הגדול, ערן זהבי, כשזה הבקיע צמד שערים שכאמור החזיר את הקבוצה התל אביבית אל המקום הראשון בטבלת ליגת העל שבכדורגל.

האמת? הצהובים לא הצטרכו משחק גדול בכדי לשלוט בו, כשממול סכנין המשיכה עם היכולת החלשה שלה מפתיחת העונה ורחוקה מלהזכיר את סכנין המאיימת של העונות האחרונות בליגה הבכירה. בקצב הזה, היא אכן תהיה מועמדת ראויה לירידה אל ליגת המשנה, הליגה הלאומית, בסיומה של העונה.

צמד השערים של זהבי, שהגיעו בדקות 13 ו-55, היו שעריו ה-14 העונה של הכוכב הגדול של הצהובים, וזה אף יכול היה לכבוש שלושער במשחק הערב, אך החמיץ את בעיטת העונשין מ-11 מטרים שנפסק לאחר הכשלה של ברק יצחקי ברחבת סכנין.

גם מספר מועט של קהל אוהדים שהגיע לתמוך ולעודד את שתי הקבוצות, זו מסכנין וזו מתל אביב, לא תרם לשקט בכל הקשור לעימותים בין שני הקהלים כש-9 אוהדים תל אביבים נעצרו במהלך המשחק. שישה מתוכם נעצרו בחשד שהשליכו אבנים לעבר קהל המארחים מסכנין. 

בסיום, הצהובים שבים אל המקום הראשון, רגע לפני משחק העונה. בשבוע הבא יוכלו אולי זהבי וחבריו להכריע כבר בשלב מוקדם של העונה האם צלחת האליפות תישאר צהובה בסיומה של העונה.