נרות שבת
נרות שבתפלאש 90

חג האורות מאחורינו וזה בדיוק הזמן לעשות עצירה ולהסתכל על ה"נר" שדולק בתוכנו פנימה.

הרב קוק מדריך אותנו ואומר "צריך שכל אדם ידע ויבין שבתוך תוכו דולק נר" מה בין ידיעה להבנה? ומהו אותו "נר" שהרב קוק מדבר עליו?

ידיעה זו הרמה השכלית שבה אני מודעת לכך שמשהו קיים בתוכי. הבנה זוהי רמה עמוקה יותר שמעורב בה גם רגש וכאשר אני "מבינה", אני מחוברת יותר ל"משהו" הזה שדולק בתוכי.

ה"נר" ששוכן בכל אחד ואחת מאיתנו הוא המשימה האישית שלנו שבגללה ובזכותה נשלחנו לעולם הזה, אותה אחת שברגע שנדע ונבין אותה – נמלא את הייעוד שלנו ונחיה בשותפות עילאית עם הקב"ה בקידום, פיתוח ושינוי העולם והאנושות כולו.

נשמע קצת גדול עלייך? ובכן – זו האמת לאמיתה.

העניין הוא שאם את מסתכלת עכשיו על החיים שלך ואומרת לעצמך: "על מה היא מדברת? אין בי שום דבר מיוחד, אני לא מוכשרת בכלום, אני סתם עוד אישה פשוטה שרוצה לעבור את היום בשלום"

כנראה שהרב קוק ידע שזה מה שתגידי כיוון שבהמשך הפסקה הוא מדגיש: "ואין נרו שלו כנר חברו ואין איש שאין לו נר" – אז לא רק שיש לך "נר", אלא שה"נר" שלך הוא כל כך מיוחד שלאף אחד בעולם אין את אותו "נר" כמו שלך.

נכון, זה לא פשוט לגלות את אותו "נר", את אותו תפקיד, את אותה משימה אבל "צריך שכל איש יבין שעליו לעמול ולגלות את אור הנר ברבים" כלומר: שום דבר לא הולך ליפול עלייך מהשמיים וכמו תמיד זכות הבחירה ניתנת לך – עלייך לעמול ולגלות את אותו "נר", כי אחרת איך תאמיני?

"יגעת ומצאת תאמין" אמרו חז"ל – העמל ופרי העמל מובילים אותנו לאמונה שזה מה שנועדנו לעשות, כך תוכנתנו להשפיע בעולם... זה הדרייב שנותן לנו כוח בכל יום מחדש.

לא פשוט, כבר אמרנו – אבל בהחלט אפשרי!

ופה מגיעה שאלת המיליון דולר שאומרת: "אבל איך אפשר למצוא את הייעוד שלי?"

ובכן, את בטח מכירה אותו. קשה מאוד להתעלם ממנו, הוא דיי חצוף, עקשן וממש לא מתפשר.

קוראים לו "קול פנימי". כן, זה אותו אחד שניסית במשך שנים להדחיק הצידה, לומר לו שזה ממש לא מתאים עכשיו, שאין לך מספיק כסף, שאין לך תואר, שאת בדיוק בהריון, שאת בדיוק אחרי לידה. זה גם אותו אחד שגורם לך בכל פעם מחדש להרגיש אנוכית, כזו שחושבת רק על עצמה, הוא חסר רחמים והוא מכה בדיוק כשאת חלשה.

נא להכיר: הקול שכדאי לך להקשיב לו מידיי פעם – אולי אפילו ייצא מזה משהו טוב, אולי אפילו תהיי מאושרת.

ואם את לא מכירה אותו. את קמה בכל בוקר בשמחה, את מסופקת, מלאת אנרגיה ומרגישה שאת פשוט עושה את מה שנועדת לעשות – אז את כבר שם! את לגמרי חתמת על הסכם השותפות עם מי שבחר לשים אותך כאן. בגוף הזה, עם המשפחה הזו, עם הכוחות והאכויות שיש רק לך.

תראי, שוב, אף אחד לא מצמיד לך אקדח לרקה, יש לך זכות בחירה –

אבל מה שווה אותו "נר" אם הוא לא דולק. שעווה ופתילית לא יעזרו בחושך אם הם לא "פועלים".

הרב קוק מסיים ואומר: "להדליקו לאבוקה גדולה ולהאיר לעולם כולו". להדליק זו פעולה. לפעמים זו עבודת חיים, לפעמים זו פשוט החלטה. ולפעמים זה רק מצריך לשנות את צורת החשיבה.

"להאיר לעולם כולו" יכול להיות אפילו להאיר על אדם אחד, שהרי כל אדם הוא עולם ומלואו.

ואיך מאירים?

ברגע שאנו מתחברות ל"פוקל-פוינט" שלנו, לנקודה הפנימית ול"נר" שיש בנו, אנחנו כבר לא צריכות לעשות כל כך הרבה. הדברים הרבה יותר פשוטים כאשר אנחנו מי שאנחנו. הרי הקב"ה לא עושה טעויות אם הוא נטע דווקא בך את הכוח או את החוזק הזה, יש לכך סיבה. כאשר תשתמשי בהם אז תהיי "מאירת פנים" (הפנים החיצוניים וה-פנים הפנימי) זו אנרגיה שמשפיעה עלייך ועל כל מי שסובב אותך.

המטרה היא להשפיע טוב, להגדיל את העין הטובה, לעשות חסד, להסתכל על חצי הכוס המלאה, להיות באמונה – וזו במילא מי שאת (ברמה כזו או אחרת) אך כאשר את חיה את הייעוד שלך זה בא ממקום אחר: את שלווה יותר, פחות מפריע לך מה יגידו, איך זה יתקבל, את ממוקדת מטרה ומבינה שאת שותפה.

אני יודעת, כמי שעד לפני שלוש שנים ניהלה משרד עצמאי לאדריכלות ועיצוב, תכננה עשרות פרויקטים ו"הכל" היה מושלם. גיליתי אז שה"נר" שלי היה כבוי – שם היתה נקודת המפנה, כשהבנתי שמשהו חייב להישתנות, שלקום כל בוקר היה קריעת ים סוף מחדש והכל היה כל כך שבלוני, מתיש ורחוק מלמלא אותי בשמחה.

שם נולד העסק השני שלי "פשוט. להיות. את" שבו אני מגשימה את הייעוד שלי בכל פעם מחדש במטרה להעצים נשים יהודיות בארץ ובעולם לעודד אותן להגשים את עצמן, להתחבר לקול הפנימי שלהן ולהשפיע טוב בעולם.

דנה בוסקילה מנטורית להצלחה נשית-יהודית. מאמנת אישית ועסקית. מנחת סדנאות ומרצה. [email protected]