"אנחנו פליטים אמיתיים, לא הפלסטינים''

יושבי ראש השדולה להשבת הרכוש היהודי מארצות ערב, ח"כ מיקי זוהר וח"כ אורן חזן (הליכוד), ערכו היום (שלישי) כינוס מיוחד במסגרתו הציגו את האמנה להשבת הרכוש.

בכינוס השתתפו חברי הכנסת ד"ר ענת ברקו (הליכוד) איציק שמולי (המחנה הציוני) פרופ' יוסי יונה (המחנה הציוני) וכן ראשי ארגוני יהדות המזרח ובראשם אבי נחמני - מרכז השדולה ולבנה זמיר - יו"ר מרכז הארגונים של יהדות ארצות ערב.

באמנה שניסח יו"ר השדולה ח"כ  אורן חזן נכתב: "אבותינו השאירו מאחוריהם רכוש פרטי וציבורי בשווי של מאות מיליארדי דולרים אשר מעולם לא הוחזרו לידיהם. מדינות ערב קוראות לפתרון 'צודק' עבור הפלסטינים, זאת בשעה שאינן מכירות כלל בנכבה היחידה שקיימת, של יהודי מדינות ערב.

''השדולה תפעל להקמת קרן בינלאומית שתעניק פיצויים לזכאים על פי המתווה של נשיא ארצות הברית לשעבר ביל קלינטון. צריך להדגיש ולהבהיר: הנכבה היחידה שהייתה, היא הנכבה היהודית. הקרן תפעל לפיצוי כספי לפליטים היהודים והערבים כאחד כגשר לשלום וכמובן ללא כל הכרה בזכות השיבה לפלסטינים שכן ארץ ישראל לעם ישראל", נכתב.

יו"ר השדולה ח"כ זוהר אמר "אנחנו לא מרימים ידיים אלא מנסים להיכנס למאבק הלא פשוט הזה. נבחרי הציבור שנמצאים כאן היום שותפים למהפכה ולרצון הכנה להשיב את הרכוש היהודי הגזול. המדינה הכירה וקיבלה פיצויים עבור ניצולי השואה אין סיבה שהפליטים מארצות ערב לא יקבלו פיצויים. השיח עם מדינות ערב הוא מורכב ומאתגר אבל אנחנו לא נוותר".

ח"כ ברקו הדגישה כי "הרכוש שנגזל מיהדות ארצות ערב עולה לאין שיעור מרוב האנשים שנטשו כאן חושות או לא היו בעלי הקרקעות. ההורים שלי עזבו בית מאבן בבגדד בן שלוש קומות, חיים נוחים ומקומות עבודה טובים. עלו ארצה, שיקמו את החיים שלהם, בנו את הארץ ואנחנו ילדיהם ממשיכים את הדורות הבאים.

''אסור לנו לוותר על השבת הרכוש. יש את פליטי הנצח הפלסטינים שזו פליטות שעוברת בירושה, דבר שאין לו אח ורע בשום מקום בעולם, ויש את הפליטים הנעלמים שזה אנחנו, שאף אחד לא מזכיר אותנו", הוסיפה.

מרכז השדולה אבי נחמני מסר לאחר הכינוס כי "השקת האמנה היום היא אירוע היסטורי. תודה רבה לראש הממשלה ולחברי הכנסת הפועלים בנושא בנחישות".