אפי נוה
אפי נוהצילום: מתוך עמוד הפייסבוק

1,127 עורכי דין חדשים הוסמכו הערב (שלישי) בטקס חגיגי שהתקיים במרכז הקונגרסים בבנייני האומה בירושלים בנוכחות שרת המשפטים איילת שקד ושר האוצר משה כחלון.

ראש הלשכה, עו"ד אפי נוה, ברך את 1,127 עורכי הדין החדשים שהצטרפו לכ-60 אלף עורכי הדין הפעילים כיום בישראל.

לצד הברכות ואיחולי ההצלחה דיבר עו"ד נוה על הצפת המקצוע והאבטלה החמורה בקרב אלפי עורכי דין, תוך הפניית אצבע מאשימה כלפי בעלי ההון בישראל.

לדבריו, "הם היחידים שמפיקים מזה שנים רבות רווחים אדירים, הם מפעילים את תעשיית המכללות ללא כל אבחנה וסינון וזאת תוך העלאת טיעוני סרק דמגוגיים בדבר דאגה לשכבות החלשות".

"הגיע הזמן שנחזיר את הצדק גם לעולם האקדמי ונעצור את הקפיטליזם החזירי של בעלי ההון העושקים את השכבות החלשות בשכר לימוד שערורייתי ולאחר מכן שולחים את עורכי הדין הצעירים ישירות ללשכת התעסוקה לקבלת דמי אבטלה". קבע נוה והוסיף, "בעלי ההון לא יחגגו יותר על ילדי ישראל והשכבות החלשות".

במעמד הטקס הכריז עו"ד נוה כי לשכת עורכי הדין תיזום הצעת חוק שתחייב להפחית את שכר הלימוד היקר אותו גובות המכללות. לדבריו, שכר הלימוד במכללות, עומד כיום על 30,000 שקלים בשנה, כמעט פי 3 משכר הלימוד אותו גובות האוניברסיטאות.

בנוסף הפנה ראש הלשכה אצבע מאשימה גם כלפי המועצה להשכלה גבוהה והוועדה לתכנון ולתקצוב שלה: "אנו מקבלים נתונים ועובדות המלמדים אותנו יותר ויותר כי בעלי ההון השפיעו גם על החלטות המל"ג תוך הפרת החוק במתן היתרים גורפים לפתיחת מכללות למשפטים תחת כל עץ רענן ללא כל בקרה של ממש ותוך התעלמות מכך שאין כל צורך אמיתי בריבוי עורכי דין. למועצה להשכלה גבוהה ולות"ת יש אחריות ישירה לנזק הכבד אשר נגרם למקצוע עריכת הדין וגם בכך נטפל באופן יסודי".