המפגש בין מנכ"ל משרד החוץ גולד לעמיתיו מקפריסין ויוון
המפגש בין מנכ"ל משרד החוץ גולד לעמיתיו מקפריסין ויווןצילום: משרד החוץ

ישראל מהדקת את היחסים עם מדינות האיזור שאינן ערביות, והיום (רביעי) נערך במשרד החוץ מפגש משולש של מנכ"לי משרד החוץ מישראל, יוון וקפריסין.

המנכ"ל, ד"ר דורי גולד, אירח את מקבילו מיוון דימטריוס פראסקוופולוס ואת עמיתו מקפריסין אלכסנדרוס זנון.

במפגש דנו השלושה בנושאים אזוריים משמעותיים והשפעתם על שלוש המדינות. הם ציינו כי ישראל, יוון וקפריסין נמצאות בחזית המערב אל מול האירועים המתרחשים במזרח התיכון ומשפיעים על העולם כולו - במיוחד במלחמה בטרור ובטיפול בגלי ההגירה.

בדיון העלה גולד הצעה שהכין משרד החוץ וכוללת הצעות לשיתוף פעולה משולש וזאת לאחר דיון מקיף ומעמיק בין משרדי הממשלה השונים. בין נושאים אלה ניתן למצוא הצעות בתחומי האנרגיה, טיפול באירועי חירום, הגנת הסביבה, חקלאות, תקשורת ונושאים נוספים - כולל האפשרות לשיתוף פעולה בתחום יצוא הגז למדינות אלה.

המפגש של השלושה בא כהכנה לפסגה משולשת ראשונה מסוגה שתתקיים בעוד כחודש וחצי בניקוסיה, ובה ידונו ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא קפריסין וראש ממשלת יוון בחיזוק שיתוף הפעולה בין שלוש המדינות בתחומי הביטחון ובתחומים אחרים בהם לישראל יש יתרון יחסי.

בסיום המפגש חתמו שלשות המנכ"לים על הצהרה משותפת, המהווה את המצע למפגש הפסגה המשולש בסוף ינואר.

במשרד החוץ אומרים כי "חשיבות השותפות המשולשת היא בחיזוק היציבות האזורית באמצעות מערך של תשתיות ושיתופי פעולה בין כל מדינות האזור".