עדיין מוצלח מהאלטרנטיבות.  נשיא המדינה, ראובן ריבלין
עדיין מוצלח מהאלטרנטיבות. נשיא המדינה, ראובן ריבליןצילום: עמיר לוי, פלאש 90

אמנם הייתי רק ילד, אבל אני זוכר שכבר אז המחשבה הזו טרדה את מנוחתי.
אני לא מדבר על הפעם ההיא שהייתי בפגישה עם המורה רבקה לפני כיתה א', וכשהיא התעניינה לקראת סוף המפגש אם יש לי שאלות, תהיתי בקול רם איך אפשר לעשות גלגלון בשיעור ספורט בלי שהכיפה תיפול (אמיתי לגמרי, אגב) - אלא על נוהג אחר שקשור בבית הספר.כמי שמייצג אותנו בעולם, היינו מצפים ממך להראות כלפי חוץ את הטרור שהורג ופוצע אותנו, ולשמור את הביקורת כלפי פנים- בתוך הבית ולהחרים כנסים וארגונים שתכליתם הבאשת שמנו.

אף פעם לא הבנתי מורים שמגיעים בזמן לשיעור, לא מאפשרים למאחרים להיכנס, מטעינים את עצמם בעצבים כל אימת שעוד תלמיד נכנס לשיעור עם כיפה בפה וכדורגל ביד, ולבסוף, משכלו כל הקיצין, היו פוצחים בנאום חוצב להבות על כמה שזה לא בסדר לאחר לשיעור, וכמה חשוב להגיע בזמן. גם אם כל מילה בנאום הזה הייתה נכונה וצודקת, עדיין ישנה רק בעיה אחת. הם היו נושאים אותו בפני התלמידים שדווקא כן הגיעו בזמן.

ואולי זה מה שגרם לרבים להתקומם נגד התבטאויותיו של רובי ריבלין.
אדם חביב עם זכויות רבות, ילד טוב ירושלים השלמה, שאולי הדבר הכי מופרע שהוא עשה זה לאכול דגני בוקר בערב.

אחרי שבלענו בקושי את הצפרדע של בני עמך שבחרו בטרור, עוד לפני שבכלל החלה בדיקת בני עמך המשטרה, אתה שוב מפנה ביקורת פנימה, אלא שהפעם הגדלת לעשות זאת שם. בארה"ב. מול כל העולם.

יש לך ביקורת על מדיניותה של ישראל כלפי אזרחיה הערבים? אחלה. שמור אותה לבית. לשר הפנים, לשר הרווחה, לראש הממשלה. יודע מה? נצל את אחד מביקוריך בכנסת ואמור קבל עם וחצי מליאה (בכל זאת, יש סופגניות חינם במזנון) שאתה לא מרוצה מהטיפול שלנו.

נכון, הם יכולים לשמוע את המסר גם אם הוא נאמר כאן בישראל, אבל ישנה אמירה ועליית מדרגה בהטחת הביקורת דווקא שם.

בדיוק כמו אבא שיעשה הכל כדי להגן על הילד שלו כלפי חוץ גם אם הוא באמת אשם, וייתן לו חתיכת עונש כשהם יגיעו הביתה. אבל רק כשהם יהיו בבית.

נכון, ציינת שמתנהלת מולנו מתקפת טרור.
אבל מכל שנותיך בפוליטיקה, ודאי למדת שבסופו של דבר מה שנותר באוזניים הוא מה שהם רוצה לשמוע-
כמה מדינת ישראל לא בסדר.

זוכר, למשל, איך לפני שנתיים הוגשה הצעת חוק  שאמרה שאסור לכנות אדם 'נאצי' ומי שיעבור על החוק צפוי למאסר של עד חצי שנה?
אז פרסמתי בזמנו את הדו-שיח הקצת הזוי הזה:
--
אני: תראה איזו תמונה צילמתי בגינה ציבורית!
שוטר: אתה עצור
אני: למה?!?!
שוטר: איזו תמו- נאצי - למתי, בגי - נאצי - בורית. פורע חוק!!!!

--

זו אולי דוגמא הזויה, אבל נוגעת בדיוק בזה. שים לב שמכל המאמר שכתבת והדברים שנשאת- בסופו של דבר לקחו את זה שמדינת ישראל מזניחה את ערביי מזרח ירושלים. ואני בטוח שלא התכוונת לכך, אבל עבור קוראים רבים מדי, נתת תירוץ לטרור. הם מוזנחים ומיואשים ואין להם שום דרך אחרת לפעול – רק הטרור.

לכן גם ההשתתפות שלך בכנס של 'הארץ' בארה"ב מקוממת.
מלבד זה שעיתון 'הארץ' פרסם בין היתר מאמרים על כך שחיילי צה"ל שותלים סכינים בידי מחבלים ושזריקת אבנים על חיילים היא לגיטימית ומתבקשת, בכנס ישתתפו גם ארגון שוברים שתיקה, שאפילו השמש בימים האלו פחות שקרנית מהם.

כמי שמייצג אותנו בעולם, היינו מצפים ממך להראות כלפי חוץ את הטרור שהורג ופוצע אותנו, ולשמור את הביקורת כלפי פנים- בתוך הבית ולהחרים כנסים וארגונים שתכליתם הבאשת שמנו.

הצטרפו עכשיו למנויי"מקום בעולם",  

מגזין הנוער של עולם קטןלדפדוף בגליון לדוגמאלחצו כאן