מאיר פרוש
מאיר פרושצילום: פלאש 90

במהלך דיון 40 החתימות שהתקיים הערב(רביעי) במליאת הכנסת בנוכחות ראש הממשלה תחת הכותרת "מתי תתחיל המלחמה בעוני", עלה סגן שר החינוך ח"כ מאיר פרוש לדוכן המליאה ותקף את סיעת 'יש עתיד' על כך שנטלה חלק בחתימות האופוזיציה בגין דו"ח העוני, כשבפועל היא זו שגרמה לעליה בשיעורי העוני בישראל.

בפתח נאומו הדגיש פרוש כי הדרך היחידה להוריד את שיעורי העוני בישראל היא הפסקת המלחמה במשפחות ברוכות הילדים. "על השאלה "מתי תתחיל המלחמה בעוני?" התשובה מאוד ברורה – כאשר אנחנו נפסיק להילחם במשפחות ברוכות ילדים. כאשר נפסיק להילחם עם אותן משפחות שקיבלו קצבאות ונעודד ילודה, אז אנחנו יודעים שהתחלנו במלחמה בעוני.

"אני חייב לומר לכם שעברתי דרך מזכירות הכנסת לפני שעליתי לדוכן, לפני חצי שעה. ביקשתי לראות מי הם אלה שחתמו ארבעים חתימות. המחנה הציוני - אני מבין, בשנתיים האחרונות הם היו באופוזיציה. הסיעה המשותפת - ברור, הם לא היו בקואליציה. גם מרצ לא היו בקואליציה. אין לי שום טענה כלפיהם. אבל על 'יש עתיד' התפלאתי. איך 11 חתימות של יש עתיד מתנוססות בבקשה לדון על המלחמה בעוני, כאשר הלך יאיר לפיד כשר אוצר, קיצץ קצבאות ילדים. ומה כתוב בדו"ח? העלייה בשיעור העוני מיוחסת ברובה בביטוח לאומי לקיצוץ שהוחל אז בקצבאות הילדים".

בשלב הזה פנה לחברי 'יש עתיד' באופן אישי: "מה אתם באים בכלל לתקוף את הממשלה? תתביישו לכם. לפחות תצאו מהמליאה כשמדברים על הדבר הזה. אתם מצרפים חתימות?".

 "אני גאה להיות ביהדות התורה, שעמדה על כך במשא ומתן והכניסה בהסכם הקואליציוני את ההתחייבות להגדיל את תקציב קצבאות הילדים. אני חושב שאתם צריכים להתבייש על כך. אם יש היום עוני, אם יש הורים שלא נותנים אוכל לילדים, אם יש הורים שלא נותנים תרופות לילדים, זה בגללכם", התריס פרוש.

הוא הוסיף כי "יאיר לפיד, למשל, מתבייש להיות במליאה. הוא לא נמצא פה. שי פירון התפטר מהכנסת. רובם ש לחברי  יש עתיד לא נמצאים פה כי אתם עשיתם את זה. אתם גרמתם לעוני. שכולם יידעו, כל מי ששומע אותי שיידעו. אתם הייתם צריכים להתבייש כשהוספתם את החתימות שלכם, לבקשה להילחם בעוני".