במספרה של דבי
במספרה של דביצילום: מראות

הנגב פורח, אגם ירוחם מלא והתצפית מהר אבנון מעולם לא נראתה יפה יותר.

על רקע זה מגיע בשבוע הבא פסטיבל 'דוקאביב נגב' בפעם השנייה לאזור ומזמין את הקהל הרחב ליהנות מ-3 ימים (בין ה-22-24.12.) של קולנוע דוקומנטרי מקומי ובינלאומי חלקם בבכורה וטרום בכורה.

השנה, לראשונה, הפך 'דוקאביב נגב' לפסטיבל אזורי שיתארח גם בדימונה, ערד, מצפה רמון ונאות חובב וכמובן ירוחם, במסגרתו יציגו בפסטיבל מקבץ של סרטים קצרים המציגים סיפורים מקוריים ומקומיים מירוחם.

כמו-כן יתקיימו אירועים מיוחדים, מופעים, מפגשים עם יוצרים ושחקנים, הקרנות לתלמידים וסדנאות לילדים.

פסטיבל 'דוקאביב נגב' התקיים לראשונה בשנה שעברה כיוזמה של עמותת 'דוקאביב' יחד עם המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, בשיתוף המועצה המקומית ירוחם ובחסות בנק דיסקונט במטרה לקדם את תחום הקולנוע הדוקומנטרי באזור הדרום ולהוביל דיאלוג בין הקהילות המגוונות בירוחם ובסביבה לבין עצמן ולבין יוצרי קולנוע דוקומנטריים. הפסטיבל עוסק בסוגיות שונות הקשורות לזהות בכלל ולזהות מזרחית בפרט.

גליה בדור מנכ"לית 'דוקאביב': "החזון של 'דוקאביב' הופך לעובדות בשטח. דוקאביב נגב הראשון היה קפיצה למים, דוקאביב נגב השני מוכיח שאנחנו כאן כדי להישאר. אני מזמינה את הקהל הרחב לרדת דרומה להנות מסרטים דוקומנטרים ולגלות את קסמו של הנגב". גם מיכאל ביטון, ראש מועצת ירוחם בירך על ההחלטה לקיים פסטיבל דוקאביב שני בירוחם.

באירוע הפתיחה יוקרן הסרט 'שיר ידידות' של הבמאי והיוצר רפאל בלולו המביא את סיפורו של ר' דוד בוזגלו, גדול פייטני מרוקו במאה ה-20, שעלה לישראל באמצע שנות השישים ובן לילה הפך לסנסציה תרבותית. בוזגלו עורר וסחף את קהילות צפון אפריקה השבורות והפיח חיים במסורת הפיוט בארץ ישראל.

בפסטיבל יתארחו 4 סרטים קצרים מתוך פרויקט 'מראות':  הדייג, הפרלמנט של דבי, המחסן ותהילה.

לתיאום סיורים באגם ירוחם, המכתש הגדול, הר אבנון ועוד 'עתיד במדבר' http://www.bamidbar.org/