פארמר מאבד שליטה, ואת המקום ביורוליג, הערב
פארמר מאבד שליטה, ואת המקום ביורוליג, הערבצילום: האתר הרשמי של היורוליג

ניצחון שכולו הפסד: מכבי ת"א סיימה את עונת היורוליג שלה כבר בשלב הבתים לראשונה בהיסטוריה של המפעל, במשחק רע במיוחד וניצחה אמנם 70-66, אבל הודחה מהמפעל הבכיר של אירופה. 

זה לא היה משחק כדורסל גדול. שתי הקבוצות לא היו במיטבן, אבל באופן אירוני, דווקא זו שרצתה יותר להפסיד, אבל ביתרון נמוך מ-11, היא זו שבסופו של דבר עלתה לשלב הטופ 16.

דרושפאקה פתחה טוב יותר את המשחק עם שתי שלשות, והמשיכה להחזיק ביתרון, אבל רוצ'סטי, יחד עם פניני ולנדסברג דייקו מהשלוש והישוו 19-19. הטורקים הספיקו לקלוע עוד שני סלים, והובילו בתום הרבע הראשון 19-23.

פארמר פתח את הרבע השני עם שלשה, אבל הטורקים המשיכו להחזיק ביתרון לאורך הרבע. לקראת סופו, הצהובים חזרו לעצמם, והצליחו להפוך את התוצאה, כשהם יורדים למחצית ביתרון 38-35.

לנדסברג, סמית ואונואקו הגדילו את הפער של מכבי בפתיחת רבע השלישי, אבל הטורקים לא ויתרו והקטינו את הפער לנקודה. לנדסברג ל-38:44 כעבור 3 דקות מהפתיחה. וילבקין העיר את הטורקים והוריד את הפער לנקודה בלבד באמצע הרבע, הצהובים עוד הצליחו לעלות ליתרון 50-49, בסוף הרבע השלישי.

דרושאפקה פתחה את הרבע האחרון עם שתי שלשות, ועלתה ליתרון כשטבק מזעיק פסק זמן, כבר בתחילתו אבל זה לא עזר. הצהובים התפרקו, והטורקים עשו במגרש כבשלהם והפער צמח ל-10, 52-62, קצת יותר מחמש וחצי דקות לסיום.

הלחץ גבר, והצהובים הבינו שהניצחון יהיה קשה וניסו לכוון להארכה שאולי בה ינצחו. הם כירסמו ביתרון אט אט, כשלנדסברג מסיים בצורת שלשות במחצית השניה, ו-3 דקות לסיום, היתרון צומצם ל-2, 60-62. רוצ'סטי עם שלשה הישווה 63-63, ואמבקווה מהקו העלה ליתרון של 2 נקודות.

כדי להשיג את ההארכה, החלה סידרת החטאות מביכה, כולל של רוצ'סטי ופארמר מהעונשין כדי להותיר את שיוויון על כנו. 19 שניות לסיום קלע רדינג סל אחד מהעונשין והחטיא בכוונה את השני, כדי ליצור הפסד בנקודה. הצהובים שוב עשו עבירה, אבל הטורקים החטיאו בכוונה. מכבי הבינה שזה נגמר, ולקחה לפחות את הניצחון, שסיים את המשחק המביך.

כעת יעשו אצל הצהובים את החשבונות האם מבחינתם העונה האירופית גמורה, או שהם מתכוונים לתת את כל מה שיש במפעל השני בחשיבותו, היורוקאפ במטרה לפחות להשיג תואר אירופי.

למכבי ת"א קלעו: לנדבסברג 14, פארמר 13, רוצ'סטי 12, אמבקווה 9, אונואקו 8, רנדל 5, פניני 3, סמית' 2, אוחיון 2, שגב 2.