אזכרה במלאת שלוש שנים לפטירתו של הרמטכ"ל לשעבר רא''ל במיל' אמנון ליפקין שחק ז"ל, נערכה הבוקר (חמישי) בישיבת ההסדר ''מאיר הראל'' במודיעין, שליפקין שחק היה ממייסדיה.

באזכרה השתתפה אלמנתו טלי ליפקין-שחק ובנו גיל, ראש ישיבת ההסדר הרב ואל"מ במיל' אליעזר שנוולד, רב העיר מודיעין מכבים-רעות יעקב צ'יקוטאי, סגן ראש העיר שלמה פאסי, תלמידי הישיבה, חברים וידידים.

כאמור, הרמטכ"ל לשעבר ליפקין-שחק ז"ל היה בין המובילים להקמת הישיבה לפני כ-10 שנים ועמד בראש המועצה הציבורית להקמתה. בנוסף, ליפקין-שחק יזם לפני כ-8 שנים יחד עם ישיבת ההסדר תכנית ללימוד בר-מצווה לילדי העיר, תכנית שקרויה כיום על שמו – "שחק לבני המצווה".

במסגרת התכנית נערכה גם הבוקר חגיגת בר מצווה נוספת בבית המדרש של הישיבה לאחד מילדי העיר.

טלי ליפקין-שחק נשאה דברים וסיפרה על הקשר המיוחד של בעלה לישיבה ולפרויקט בר המצווה. “המקום הזה בתורה שהוא מפיץ התגלמות הישר בעיני אישי, אני יודעת שזה המעשה הנכון, משתדלת לדעת את זה מעבר לדברים האחרים שאני עושה, פה אני יודעת בוודאות ועל כך תודה“, אמרה.

ראש ישיבת ההסדר הרב שנוולד סיפר על החשיבות הרבה שראה ליפקין-שחק ז"ל בחיבור חלקי האוכלוסייה בארץ. "אמנון פעל לחבר ולגשר בין השבטים שמרכיבים את עם ישראל על כן נרתם להקמת הישיבה, והוא אף שילם על כך מחיר משום שהיו כאלה שתקפו אותו על כך.

"מורשת זו אנו מבקשים לאמץ ובכך להנציח את זכרו. חסרונו ניכר אולם רוחו האיתנה תמשיך להשרות את עוצמתה על הדורות הבאים להמשיך ולעשות כל שניתן כדי לשמר את האחדות", דברי הרב שנוולד.