מאשים. עריקאת
מאשים. עריקאתפלאש 90

סאיב עריקאת, המזכיר הכללי של אש"ף, אומר כי ההנהגה הפלסטינית שוקלת לבצע בשנה הקרובה צעדים מדיניים, והחשוב שבהם הגדרת היחסים עם ישראל, שכן לדבריו "לא ניתן להמשיך במצב הקיים".

עריקאת ציין, כי עדיין לא התקבלה החלטה, אך אין מדובר באיום אלא בכוונה רצינית, לאור הצורך לנקוט בצעדים אמיצים לאחר שראש ממשלת ישראל החל לפעול למיטוט פתרון שתי המדינות.

"מצב הרשות הפלסטינית אינו יציב, והיא רשות נעדרת סמכות. הנשיא שלה נזקק לאישור מהמנהל האזרחי כדי לנסוע ממקום למקום, ואפילו המפתחות של הרשות הפלסטינית, אשר אחדים טוענים שאנו מחזיקים אותם, אינם עוד ברשותנו, כיוון שנתניהו לקח אותם", אמר עריקאת.

עריקאת השווה בין דאעש לישראל. "הבסת דאעש מחייבת סיום הכיבוש והקמת מדינה פלסטינית, כן אין הבדל בין מה שדאעש עושה בסוריה ובעיראק לבין מה ההרג ושריפת הילדים בידי המתנחלים בגדה המערבית", אמר.

הוא שיגר איום לעבר ישראל, "עד עתה 99 אחוזים מהקורבנות של דאעש הם מוסלמים, ולא צרפתים או אמריקנים, ואולם עם התמשכות הפשעים הישראליים והפניית העורף לכל הזדמנות לפתרון, אפשר שהמציאות תשתנה בדרך מוזרה, ובתרחיש שדאעש יתחיל לתקוף ישראלים, מרביתם המכריעה של הערבים אשר נלחמים בדאעש יתחילו לתמוך בו".