קנה את המפעל. ברוש
קנה את המפעל. ברושפלאש 90

נשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש התייחס להצעה הממשלתית שאושרה אתמול בממשלה לפיה חרדים יקבלו תעדוף מסוים בתקני המגזר הציבורי, ואמר כי כמעסיק "לא פשוט" להעסיק גבר חרדי המבקש לשמר אורח חיים חרדי במקום העבודה.

"כשאתה חרדי צריך לדאוג לך להפרדה, גברים ונשים, יש עם זה בעיות", אמר ברוש בראיון לרדיו החרדי 'קול חי'. "גם אנחנו המעסיקים מבינים את הפוטנציאל, לאט לאט מתחילים להתאים, יש כאלו מעסיקים שעושים את זה באהבה יש כאלה שפחות, ככל שנעשה זאת יותר ההזדמנויות תלך ותגדלנה, וכך שיעור ההשתתפות בעבודה של המגזר ילך ויגדל".

"מעבר לבעיה של הפרדה, כמו שלא צריך להקים מקומות עבודה לחרדים ולערבים, כך מקומות הלימוד וההכשרה יכולים להיות משותפים. בסך הכל אנחנו עם אחד ומדינה אחת, צריך לכבד את המגבלות, אבל צריך לשאוף שנחיה ונעבוד יחד. לאפשר לכל אחד לפרנס את עצמו בכבוד ובאופן שווה".

ברוש נשאל מי לדעתו אשם בעובדה שהחרדים לא משולבים כמעט במגזר הציבורי. "עזוב מי אשם. אני לא בטוח כמה החרדים רצו להשתלב. אולי היה נוח להם לקבל את הקצבות וכל מיני מתנות ולא לעבוד. לא יכול להגיד לך שכולם לא רוצים לעבוד. מכיר את המקרים ההפוכים שמפעלי תעשייה נניח בתחום ההייטק באזור מודיעין, העבירו לשם, לימדו וקלטו נשים חרדיות, בתעשייה האווירית יש קבוצה חרדית גדולה".