אלון דוידי בגוש עציון
אלון דוידי בגוש עציוןצילום: גרשון אלינסון

משלחת מעיריית שדרות בראשות ראש העיר, אלון דוידי, יצאה אתמול (ראשון) לביקור הזדהות עם תושבי גוש עציון.

לדברי דוידי, מדובר בתשובה ציונית הולמת לארגון 'שוברים שתיקה'. "כיהודים, תושבי ישראל, לכולנו גורל אחד. שונאינו, דוגמת ארגון ה-BDS, אינם מבחינים בין גוש עציון, תל אביב, ירושלים, חיפה או שדרות. הם פועלים כנגד העם היהודי באשר הוא יהודי. לכן, בעוד ארגונים כמו 'שוברים שתיקה' משתפים עמם פעולה ומוציאים את דיבת הארץ רעה, חשוב לנו לפעול למען ערבות הדדית ואחדות, המחזקים אותנו מאוד אל מול אויבינו. הם מפוררים, אנחנו מאחדים".

עוד הוסיף דוידי, "כאשר קיבלתי את הזמנתו של ראש המועצה האזורית גוש עציון, דוידי פרל, מיד שמחתי ונעניתי בחיוב. אני סבור כי בימים אלו, בהם תושבי גוש עציון מתמודדים עם גל טרור ליד הבית, חשוב לבקר אותם, לחזק ולחבק את התושבים ולהעניק להם מהניסיון שלנו".

במסגרת הביקור, צפו חברי המשלחת במופע אור-קולי, המספר את סיפור ההתיישבות בגוש עציון. לאחר מכן התקיימה שיחה עם מנהלת אולפנת 'אוריה', יונת למברגר, אשר דיברה על המחויבות של עם ישראל להמשיך את האחדות המופלאה, אשר הייתה ניכרת בימי 'צוק איתן', כמרכיב חשוב לחוסנה של ישראל.

לאחר מכן, המשלחת משדרות והמארחים שמעו מפי הילה גונן- ברזילי, מנהלת מרכז חוסן שדרות, על התפיסה, לפיה בעלי התפקידים מחויבים ללמוד ולהיערך למצבי חירום, במתן מענים מגוונים לאוכלוסייה, הן בהיבט הטיפולי והן בהיבט הקהילתי, בחירום ובשגרה.

"לעיריית שדרות ותושביה ניסיון רב שנים בהתמודדות עם מצבי חירום. לכן, ניתן ללמוד מאתנו רבות על עקרונות העבודה ותפיסת ההפעלה במצבי חירום", ציינה. בתום המפגש, סיכמו ראשי הרשויות את היום וישבו יחדיו לארוחת צהריים.

דוידי פרל, ראש המועצה האזורית גוש עציון, הודה על הביקור וציין "ההתנהלות המופתית של עיריית שדרות מול האיומים מהווה עבורנו סמל ודוגמה להנהגה וחוסן. קבלנו היום חיבוק חם מעיריית שדרות ושמענו איך הופכים שעה של אתגר למנוע של צמיחה. אני בטוח כי נצא מחוזקים מהמפגש. אני מאחל לכולם כי סבב התמיכה אשר הושלם היום יהווה פתיחה לסבב של שיתוף פעולה וצמיחה"

אלון דוידי הוסיף, "אני זוכר בימי 'צוק איתן' את תושבי גוש עציון, אשר הגיעו אלינו, לשדרות, לחזק ולסייע לעיר בתחומים שונים. היום הגיע תורנו להחזיר חיבוק ולחזק אותם. זוהי תכליתה של ערבות הדדית".