הרב אליהו מברך את הנשים
הרב אליהו מברך את הנשיםצילום: יח"צ

כמאה נשים שחולצו מכפרים ערביים בשנים האחרונות התכנסו לאחרונה ביוזמת ארגון 'יד לאחים' לכנס מיוחד.

את הניצולות קיבלו עשרות העובדות הסוציאליות של יד לאחים שעומדות בקשר עמן במשך כל ימות השנה. לאחר ארוחת ערב חגיגית הוקרן סרט ממפגש בעבר, בו הרב עובדיה יוסף זצ"ל בירך את הניצולות וילדיהן. בתו של הרב עובדיה- הרבנית שרה טולדנו, ריתקה את הקהל עם סיפורי אמונה שאירעו עם אביה.

רבה של צפת, הרב שמואל אליהו, הגיע במיוחד כדי לשאת דברים. הרב בירך את הניצולות ואמר, "אתן צריכות להאמין שה' אוהב אתכן ולהאמין בעצמכן, אני מחזק את ידיכן".

אחת הניצולות, ששנה לפני כן, בעת שעמדה ללדת פגשה את הרב באירוע של יד לאחים וביקשה אז את ברכתו, סיפרה לרב אליהו כי לתינוק שנולד לה העניקה את שמו של אביו הרב מרדכי אליהו זצ"ל, כאות הוקרה לבנו.

במהלך הכנס עלו בזו אחר זו 20 מטופלות מאזורים שונים בארץ. כל אחת בתורה, הודתה לארגון יד לאחים ולעובדת הסוציאלית שתומכת בה, על הליווי המתמיד, הדאגה והתמיכה בכל שעות היממה ולאחר מכן העניקה להן זרי פרחים.

אחת הניצולות הדהימה את הקהל כשבחרה לשאת דברי תודה למייסד יד לאחים, הרב שלום דב ליפשיץ זצ"ל. "לא זכיתי להכיר אותך", היא אמרה, "אבל אני רוצה להודות לך על כך שהצלת את חיי. אני רוצה שתדע שהמשפחה שלך ממשיכה בפעילות הקודש שאתה התחלת ומאחלת לך שתזכה לראות מלמעלה איך כל בנות ישראל שבות הביתה וההתבוללות שבה נלחמת נעלמת".

האירוע הסתיים בחלוקת שי מיוחד לכל אחת מהמשתתפות – ספר "טוב להודות" הכולל בתוכו תפילות ובקשות לכל זמן ועת.