סגן השר, ח"כ מאיר פרוש
סגן השר, ח"כ מאיר פרושצילום: פלאש 90

במסגרת פרויקט ’נמל המפרץ‘ בחיפה, מתקיימות בשבתות האחרונות עבודות בניה מואצות בנמל חיפה.

לדברי נציגי העירייה החרדים, פועלים עובדים במקום בריש גלי כשהעמסת חומרי הבניה נעשית באזור מעגן שביט, ופריקתם מתבצעת על יד מספנות ישראל.

סגן שר החינוך ח"כ מאיר פרוש פנה אתמול במכתב בהול לראש הממשלה בנימין נתניהו, המכהן גם כשר הכלכלה, בבקשה לבדוק את הדברים ולהורות מיידית על עצירת עבודות אלו הפוגעות אנושות בסטאטוס קוו ובשלטון החוק בנושא שמירת שבת במרחב הציבורי.

במכתב ששיגר פרוש לראש הממשלה נכתב כי ”על פי מה שנמסר לי מתבצעת בימים אלו עבודת בניה של נמל חדש באזור חיפה בשם ’נמל המפרץ‘. החברה הקבלנית שנשכרה ע“י המדינה לצורך ביצוע העבודה, עובדת ללא הפסקה כולל בימי שישי ושבת בשני מוקדים עיקריים, כאשר העמסת חומרי הבניה נעשית באזור מעגן שביט, ופריקתם – על ידי מספנות ישראל“

”מאחר שלא מדובר במקרה שיש בו משום פיקוח נפש, לא יעלה על הדעת שמדינת ישראל תאפשר חילולי שבת בהיקף נרחב ללא כל צורך. מיותר לציין כי ביצוע העבודות בשבת במפרץ חיפה הינו הפרה חמורה של הסטטוס קוו בנושא שמירת השבת במרחב הציבורי.

”אבקשך, מתוקף סמכותך כראש הממשלה ומתוקף תפקידך כשר הכלכלה, להורות על הפסקה מיידית של העבודות שנעשות בשבת בנמל חיפה, וזאת על מנת למנוע חילולי שבת מיותרים לחלוטין שפוגעים קשות ברגשות הציבור הדתי בישראל“.

בנוסף, פנה פרוש במכתב דחוף לראש עיריית חיפה יונה יהב, וביקש את התערבותו המיידית לעצירת עבודות הבניה נוכח הפגיעה בחומת השבת, הפוגעת ברגשות התושבים הדתיים.