ציור ההסתה
ציור ההסתהצילום: www.CIJnews.com

אבי בנלולו, נשיא ומנכ"ל אגודת ידידי מרכז שמעון ויזנטל בטורונטו, פונה פעם נוספת להנהלת אוניברסיטת יורק שבטורונטו בבקשה להסיר את ציור הקיר במרכז הסטודנטים של האוניברסיטה, אשר לדבריו אינו בגדר אומנות אלא קריאה מפורשת לרצח ישראלים.

ציור הקיר מציג פלשתיני חסון ושרירי צופה לעבר מבנה בהתנחלות וטרקטור המעבד את האדמה כשעל צווארו צעיף ועליו ציור של שטח פלשתין ובידיו המוחזקות מאחורי גבו שתי אבנים גדולות. בתחתית הציור כתובות המילים "צדק" ו"שלום" במספר שפות.

שטח פלשתין על הצעיף מצויר בצבע אחיד ולא מצוינת בו ההבחנה בין גבולות הגדה המערבית ורצועת עזה לבין שטח מדינת ישראל הריבונית.במשתמע, הוא מסמל את התביעה הפלסטינית לכל שטח פלסטין.

שתי האבנים שמחזיק הצעיר הפלשתיני בידיו מסמלות את מה שהפלשתינים מכנים "ההתנגדות בדרכי שלום" ל"כיבוש הישראלי", שמשמעותה בפועל שימוש באמצעים אלימים מסכנים חיים נגד יעדים ישראליים. גם את האינתיפאדה הנוכחית, המכונה גם אינתיפאדת הסכינים, מכנה הרשות הפלסטינית "מאבק בדרכי שלום".

בנלולו ציין שהגיעו לידיו תלונות של סטודנטים יהודים רבים החשים מוטרדים כל אימת שהם רואים את הציור אשר מעודד אלימות כלפי ישראל ומחזק עמדות אנטי ישראליות הרווחות יותר ויותר בקמפוס.

מרכז שמעון ויזנטל שלח מכתב תלונה רשמי להנהלת אוניברסיטת יורק וציין, כי הציור משמש הצדקה ליידויי אבנים לעבר ישראלים ומבטא מסר של דה לגיטימציה של מדינת ישראל. בנלולו הזכיר, כי יידויי האבנים נגד ישראלים הפכו לתופעה נפוצה ביותר, והם גרמו לנפגעים רבים,ובכללם הרוגים ופצועים באורח קשה.