ההשתלטות על ה'מרמרה'
ההשתלטות על ה'מרמרה'דו"צ

אחרי נתניהו, גם ראש ממשלת טורקיה, אחמט דאבוטולו אומר שהמשא ומתן סביב פרשת המרמרה עדיין לא הבשיל להסכמות של ממש.

דאבוטולו ציין בנאום בפני חברי מפלגת הצדק והפיתוח כי טורקיה עומדת על הדרישה להסיר את המצור מעזה, וכן לפצות את הפורעים נפגעי המרמרה.

הוא הוסיף כי אכן מתקיימות שיחות משמעותיות בין הצדדים כדי להביא את הפרשה לסיומה, אך ציין כי לפי שעה לא הושגו הבנות סופיות, שיאפשרו להדק מחדש את היחסים בין המדינות.

כזכור, אתמול (שני) פורסם לראשונה בערוץ 7 כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הבהיר בישיבת סיעת הליכוד שישראל לא מתכוונת להסיר את הסגר מרצועת עזה במסגרת הסכם עם טורקיה.

"אנחנו במגעים שוטפים עם טורקיה מדי כמה חודשים, כולל בפעם האחרונה", אמר ראש הממשלה לחברי הסיעה והבהיר כי "עדיין אין לנו הבנות ואנחנו לא שם מסיבה פשוטה: יש נושאים שמעניינים אותנו, למשל עניין פעילות חמאס אבל זה לא מספיק לנו, אלא אנחנו רוצים להבטיח שלא תהיה שום פעילות טרוריסטית משטח טורקיה".

נתניהו התייחס גם לסוגיית הדרישה הטורקית שעלתה בכל פעם שהתחממות היחסים עם טורקיה עלתה על הפרק והבהיר כי "הם (הטורקים, נ"ק) טענו נגד המצור על עזה וכמובן שאיננו מתכוונים לשנות את מדיניות הסגר הימי שלנו. אף על פי שישראל היא המדינה שמעבירה את הקיום והשיקום לרצועת עזה, איננו יכולים לוותר על הביטחון שלנו".