שקד ותא''ל מנחם
שקד ותא''ל מנחםצילום: דוברות המנהל האזרחי

שרת המשפטים, איילת שקד, ביקרה היום (שלישי) במנהל האזרחי על מנת לבצע היכרות מעמיקה עם יחידות המנהל - , קצין מטה משפטים ורישום מקרקעין, ופעילותיהן. 

הביקור האחרון שנערך במקום על ידי שר משפטים היה בשנות ה-90'.

ראש המנהל האזרחי, תא"ל דוד מנחם, הסביר על פעילות היחידה, מורכבותה ועיקרי העשייה שלה. "אין ספק שאחד הגורמים המייצבים באזור יהודה ושומרון הוא פעילות המנהל האזרחי, זאת נוסף לפעילות כוחות הביטחון", אמר. 

במהלך סיורה ביקרה שקד במשרדי רישום המקרקעין של המנהל האזרחי והעמיקה בתחום זה ובתחום השמאות. 

"אני מודה למנהל האזרחי על הסיור המעשיר", אמרה שקד. ''למדתי הרבה על עבודת המנהל האזרחי ואני שמחה מאד להיות כאן. אני תמהה כיצד לא ביקר במקום אף שר משפטים אחר מאז שנות ה-90' לאור חשיבות הנושאים בהם מתעסקת היחידה''.

צילום: דוברות המנהל האזרחי
צילום: דוברות המנהל האזרחי

''אני מייחסת חשיבות רבה לתפקיד קמ"ט משפטים במנהל האזרחי. אחד ממטרותיי, כשרה, ומיעדי המשרד, הוא לשפר את השירות הניתן לאזרח באיזורים אלו. הוצגו לי נתונים על איטיות התנהלות התיקים בוועדה לרישום ראשון. נפעל כתף לכתף על מנת לשפר את השירות הניתן לאזרח.

שרת המשפטים הדגישה כי ''ניתן לעשות הרבה שינויים לטובה על מנת לייעל תהליכים ואני מקווה כי נשמר את שיתוף הפעולה".

שקד התייחסה גם לחקירת העצורים בפרשת דומא ואמרה כי "אלו ימים לא פשוטים למשפחות רבות ולעם ישראל. מאז שהגיעו תלונות על החקירה אני בקשר עם היועמ''ש, פרקליט המדינה וראש השב''כ, על מנת לוודא שקווים אדומים אינם נחצים. כל ההליך מתבצע בליווי צמוד של מערכת המשפט ובהתאם לחוק. 

''חשוב שידע הציבור כי שלושת העצורים כבר ראו עורך דין, ומצבם הרפואי תקין. נמסר לי כי הם נבדקים בצורה סדירה על ידי רופא. בנוסף, דווח לי שבניגוד לטענות ולפרסומים לא התבצע ניסיון התאבדות על ידי אחד מהעצורים".