דואגים לשחקן הישראלי או חוששים משליטה של מכבי תל אביב בליגה הבכירה? בוועד המנהל של דירקטוריון מנהלת ליגת העל בכדורסל אישרו באופן סופי כי החל מהעונה הבאה יירדו מספר השחקנים המתאזרחים שכל קבוצה תוכל לרשום בליגה הבכירה.

מתוך פרוטוקול הוועד עולה כי כבר החל מהעונה הבאה תוכל כל קבוצה בליגה הבכירה לרשום שני שחקנים מתאזרחים בלבד, ועונה לאחר מכן יורשה לקבוצות לרשום שחקן מתאזרח אחד בלבד.

הדבר אמנם טרם עבר אישור פורמלי, אך למהלך כבר יש רוב בדירקטוריון של המנהלת בשיתוף ראשי הקבוצות, כשכולם מלבד יו"ר הצהובים שמעון מזרחי, תמכו בשינוי המהפכני.

השינוי שבדרך מגיע לאחר עונה בה מכבי תל אביב ומכבי אשדוד/באר טוביה רשמו מעל שני מתאזרחים במדיהם העונה, כשהביקורות כלפיהם היא בדבר שכך עוקפים את החוק הרוסי המחייב שבכל זמן נתון על הפרקט יהיו שני שחקנים בעלי אזרחות ישראלית, ובכך מקדמים שחקנים זרים שלא תורמים דבר לנבחרת הישראלית ולכדורסל הישראלי במקום לקדם צעירים ישראלים.

במכבי תל אביב הגדילו לעשות העונה כשהנחיתו בקבוצה את טיילור רוצס'טי, ולאחר הגעתו גילו כי יש אביו נחשב כיהודי ופעלו חיש מהר בכדי לרשום אותו כישראלי ולא כזר. ילד עם ג'ורדן פארמר וסילבן לנדסברג, מציגים במכבי ת"א העונה שלושה שחקנים מתאזרחים המקבלים לא מעט דקות משחק בליגה ובאירופה. 

האם זהו חוק שעשוי לקדם את השחקן הישראלי, או דווקא להחליש את מכבי ת"א מחשש שזו תמשיך לשלוט בליגה הבכירה כמו שעשתה כמעט בכל השנים האחרונות?