אלי טביב. נלחם באלימות ובגזענות
אלי טביב. נלחם באלימות ובגזענותצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

האם יופחתו ממאזנה של בית"ר ירושלים שתי נקודות? זה מה שעמד במוקד בית הדין המשמעתי של ההתאחדות לכדורגל הערב (רביעי), כשזו דנה בשני התנהגויות של אוהדי הקבוצה הירושלמית בשני משחקיה האחרונים, מול הפועל תל אביב ומכבי נתניה. 

הסעיף הראשון בגינו הגיעה בית"ר אל בית הדין של ההתאחדות לכדורגל הערב היה זריקת האבוקה במהלך משחקם של הצהובים מול הפועל תל אביב לפני כשבועיים ואילו הסעיף השני היה בגין הקריאות הגזעניות שצויינו בדו"ח השיפוט של השופט איתן שמואלביץ' בסיום המשחק מול מכבי נתניה לפני כשבוע. 

שעתיים וחצי ארך הדיון בעניינם של הירושלמים, כשאלה הגיעו ערוכים ומוכנים להשיב על הדברים בכדי שלא לשלם עבור נזקים אותם גורמים אוהדיהם. 

אם נושא הדלקת האבוקה נפתר לאחר שבקבוצה הירושלמית הציגו בפני הדיין עמנואל סלע אישור ממשטרת ישראל כי הזורק נתפס ותלונה הוגשה נגדו במשטרה, אזי שנושא הקריאות הגזעניות מעסיק יותר את הצהובים שחורים. 

בבית"ר הציגו בפני הדיין את דיסק המשחק וטענו כי בדקות אותן מציין השופט איתן שמואלביץ' בדו"ח השיפוט שלו, לא נשמעת ברקע שום קריאה גזענית, וכן הדגישו שם כי אלה עושים פעולות רבות בכדי להילחם באלימות והגזענות, דבר שעשוי להביא להקלה משמעותית עד זיכוי בעונשם של הבית"רים. 

עורך דין מוזסון, מי שייצג את בית"ר בדיון הערב אמר כי "בנוסף לאחרים בקבוצה, גם אני צפיתי בשידור המשחק, בדקות הרלוונטיות המצוינות בדו"ח השופט וכל שהתגלה בפניי זה אירוע אחד של תיקול שביצע שחקן נתניה על פאבלו דה לוקאס, בעקבותיו נשמעו קריאות בוז מהקהל. פרט לשופט אף גורם לא שם לב לדבר. על פניו האישום בדבר נהמות לשחקן שחום עור נראה תמוה, במיוחד לאור העובדה שעד לאחרונה הקפטן שלנו היה שחום עור. מדובר באישום ראשון העונה בגין קריאות גזעניות וחשוב לציין כי האישום מתסכל, כאשר במהלך העונה עברנו אירועים המועדים לפורענות ללא כל טענה או נזק, לרבות משחק החוץ מול בני סכנין".

הבעלים טביב, שנכח אף הוא בדיון המשמעתי סיפר על מלחמתו באוהדים האלימים והמתפרעים כשאמר, "אני כבעלים, משקיע במשך תקופה של שנתיים וחצי סכום נכבד במלחמה באלימות ובגזענות. במשחקים שנערכו בטדי, הכל התנהל על הצד הטוב ביותר וכשראיתי שבמשחקי החוץ נזרקו חפצים או הודלקו אבוקות, החלטתי שאשלח אנשי אבטחה כדי שיתעדו את האירועים עם הפנים לכיוון הקהל, והכנסתי סמויים ליציעים כדי לתפוס את אותם אנשים שמנסים לגרום נזק למועדון".

לדברי הבעלים הירושלמי, "אף קבוצה אחרת לא עושה זאת. ישנם מספר אוהדים שלא אכפת להם מהמועדון ולא מהקנסות שהוא מקבל. לכן אני חושב שבית הדין צריך לסייע ולא לתת לגיטימציה לאותם אוהדים. אם אצטרך להתמודד גם עם האוהדים וגם עם בית הדין שלא יתחשב בפעולות המניעה שלי - זה לא יועיל לאף אחד", אמר טביב.

בסיומו של הדיון הורה הדיין עמנואל סלע מהמועדון להציג בפניו רשימה של תביעות אזרחיות, תלונות במשטרה, הרחקות מהמגרשים, שלילת מינויים, שלילת כניסה למשחקים ו/או אימונים בכדי לבדוק האם הקבוצה אכן עושה הכל בכדי להילחם באותם אוהדים מתפרעים קבועים, ורק לאחר מכן יקבל את ההחלטה.