אזור הפיגוע סמוך לאריאל
אזור הפיגוע סמוך לאריאלצילום: איחוד הצלה

קרן קופלר ברקו, עובדת באחד המפעלים באזור התעשייה אריאל מערב, הסמוך מקום הפיגוע הבוקר מספרת על חששות העובדים במפעלים. 

"לפני ארבעים דקות שמענו יריות, לא הבנו מה זה", שחזרה בראיון לערוץ 7, "יצאנו החוצה וראינו מלא אמבולנסים וצבא, הבנו שהיה פיגוע דקירה על ידי פלשתיני שהגיע לשער של אריאל, באזור התעשייה מערב, ודקר מאבטח ומאבטחת שפונו באמבולנסים לבתי החולים".

לדבריה זו התשובה הערבית לדו קיום, "אנחנו מקבלים אותם בחום ואהבה, נותנים להם פרנסה אצלנו במפעלים, דו קיום אמיתי וזה מה שאנחנו מקבלים?".

קופלר קוראת להגברת האבטחה במפעלים באזור, "אני עובדת במפעל שיש בו עשרים עובדים פלשתינים. יש כאן בעיה, אזור התעשייה לא מגודר, באותה מידה שהמפגע יכול היה להגיע לש"ג, הוא גם יכול להיכנס לאחד המפעלים, בשום מפעל אין מאבטח, לעובדים אין נשק".

לדבריה פיגוע כזה יכול להתרחש גם באחד המפעלים "לא צריכים להגיע עם סכין, הם עובדים כאן באולם הייצור ויש להם נגישות לכלים יפניים ואנחנו ממש כמו בברווזים במטווח. זה חייב להשתנות, יש כאן גם המון נשים שעובדות וזה מפחיד".

הבוקר דקר מחבל שני מאבטחים, גבר ואישה, בכניסה אזור התעשייה אריאל בשומרון. צוותי מד"א פינו לבית החולים בילינסון צעיר כבן 24 שנפצע במצב בינוני עד קשה וצעירה כבת 24 במצב בינוני. המחבל שביצע את הפיגוע נורה ונהרג.