האם יכול להתקבל כבעל תשובה שתיקן את דרכיו? ינון מגל
האם יכול להתקבל כבעל תשובה שתיקן את דרכיו? ינון מגלצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

חבר הכנסת לשעבר ינון מגל נחקר היום (חמישי) במשרדי היחידה המרכזית לחקירות הונאה בחשד שהטריד מינית כמה נשים.

פרקליטיו של מגל, עורכי הדין עודד גזית וגליה כהן מסרו כי הוא שמח ש"התאפשר לו להתייחס סוף סוף לפרסומים השונים בעניינו, והוא בטוח שלאחר שהמשטרה תסיים את עבודתה בקרוב יסתבר כי לא עבר כל עבירה".

נזכיר כי מגל פרש לפני כחודש מהכנסת על רקע האשמות של מספר נשים לפיהן הטריד אותן מינית. מגל הודיע על פרישה על אף כי טען כי הוא משוכנע שאין במעשיו היבט פלילי, אך הסביר כי הוא "מבין שיש שנפגעו מהתנהלותו בעבר".

ימים ספורים לאחר שהתפטר מהכנסת, התייחס מגל לפרשה בדרשה שנשא בבית הכנסת בו הוא מתפלל בתל אביב, והביע חרטה על מה שהתרחש. "בפרשה מופיעים שני סיפורים. אחד של יוסף ואשת פוטיפר והשני של יהודה ותמר.

"יוסף עומד במבחן. יוסף הוא צדיק יסוד עולם. כך הוא נולד. והוא עומד במבחן, שאני לא יודע כמה היו עומדים בו. יהודה הוא יותר בשר ודם והוא לא עומד במבחן. אבל מה שיפה אצל יהודה זה שהוא אומר מייד: טעיתי, צדקה ממני'. אז גם אני אומר: טעיתי. חטאתי".

כאן מגל מקשר את פרשת השבועה לחוויה הלא שעבר, "אבל אני אגיד לכם משהו: אני כל חיי הייתי אומר: ה' אוהב אותי. כל הזמן הכל היה קורה לי לטובה, ולא הבנתי מה זה. מכתב זוטר בקול ישראל עברתי לגלצ. משם ערוץ 10 רצו אותי. היה נהיה לי רע במקום אחד הייתי עולה למעלה במקום אחר. כך הגשתי את מבט בערוץ 1, ומשם לוואלה, ונהייתי עורך ראשי ומשם לכנסת.

כל הזמן אמרתי: ה' אוהב אותי. ואני אומר לכם גם עכשיו: ה' אוהב אותי. ולמרות שאני חושב שעשו לי עוול גדול אני מקבל זאת באהבה ובטוח שהכל לטובה. גיליתי למשל איזה אישה מדהימה יש לי, שיותר בע"ה אני לא אפגע בה. ואני מקווה ומאמין שהכל עוד יסתדר לטובה".