אנשי חיזבאללה
אנשי חיזבאללהרויטרס

על רקע המתיחות שהורגשה השבוע בצפון, ירי הרקטות לגליל המערבי והוראת צה''ל לחקלאים שלא להתקרב לגדר המערכת, מבהיר ראש המועצה האזורית גליל עליון, גיורא זלץ, כי שגרת החיים ממשיכה.

"אנחנו מורגלים ויודעים לעבור מהר משגרה לחירום", אומר זלץ בשיחה עם ערוץ 7. ''אחרי החיסול של קונטאר, יש את החששות ולכן כדי שנוכל להמשיך ולשמור על שגרה, הצבא מנחה אותנו איך להתארגן.

"לא מדובר בהנחיה גורפת, לכל הזמן ולכל הימים שלא להתקרב לגדר. ההנחיות אומרות שהשגרה צריכה להמשך ושהחקלאים יוכלו להמשיך ולעבוד", מוסיף ראש המועצה.

לדבריו היישובים צמודי הגדר בצפון הארץ, עמדו תמיד תחת איום מסוים. "בישובים כמו מנרה, משגב ומרגליות, הגדר של היישוב היא הגדר של המדינה. השטחים החקלאיים צמודי הגדר הם חלק מהמקומות הנשלטים מהצד השני, הם באותו הגובה, אין אזור חיץ.

"אבל החיזבאללה היום הוא חלק מהממשלה בלבנון, ומבין היטב שכארגון יש לו בעיה גדולה לפעול. התגובה שלנו עלולה להיות הרסנית והוא יודע את זה".

ומה בנוגע לאיום המנהרות? ''הקרקע כאן קשה וסלעית וחוץ מזה שאין צורך במנהרות, יש ישובים ומוצבים שיושבים על הגדר, יש ואדיות ושיחים להסתתר, כך שאם מישהו רוצה לחדור ליישוב או למוצב, הדרך הפשוטה זה לא דרך מנהרה, לכן אני לא חושב שזה לא רלוונטי. אבל בהחלט יש תמיד חשש לאירוע מקומי וצריך להיערך".