סא"ל רועי לוי
סא"ל רועי לויבאדיבות המשפחה

סא"ל רועי לוי, אשר פיקד במבצע "צוק איתן" על גדוד הסיור של גולני, נפצע באורח קשה וחזר לשירות פעיל אחרי שיקום ארוך ומורכב, ימונה בקיץ הקרוב למפקד יחידת אגוז, כך דווח הבוקר ב"ידיעות אחרונות".

היחידה תהפוך היום (ראשון) לחלק מחטיבת הקומנדו החדשה של צה"ל המוקמת היום רשמית, ואשר מאגדת תחתיה את היחידות דובדבן, אגוז, מגלן ורימון.

סא"ל לוי יחליף בתפקיד את סא"ל י', מפקד אגוז שנפצע אנושות בקרב בסג'עייה, אך הצליח לחזור לשירות ולפיקוד על יחידתו.

סא"ל י' גדל בסיירת מטכ"ל כלוחם וכקצין וביצע שם שלל תפקידי פיקוד עד לתפקיד סגן מפקד הסיירת. חודשיים לפני מבצע צוק איתן הוא קיבל את הפיקוד על אגוז והוביל אותה בלחימה ברצועת עזה.

ביום השני ללחימה, במהלך פשיטה בחלק הדרומי של סג'עייה הופעלה לעבר הכוח בפיקודו זירת מטענים, ונורו ככל הנראה כמה פצמ"רים. סא"ל י' נפצע אנושות ממטען ופונה תחת אש לבית־החולים. שני לוחמים נוספים מאגוז — סמ"ר טל יפרח וסמ"ר יובל (יובי) דגן זכרם לברכה — נהרגו בקרב הקשה, ועוד 12 חיילים וקצינים שהיו בכוח נפצעו.

הרופאים בבית־החולים נלחמו על חייו של י' עד שיצא מכלל סכנה, ולמרות מוגבלות פיזית בידו השמאלית שנפגעה, התעקש סא"ל י' לחזור ולפקד על אגוז — וכך היה.

לאחרונה סוכם כי מי שיחליף אותו בפיקוד על אגוז הוא סא"ל רועי לוי, שנפצע גם הוא קשה כאשר הוביל את לוחמיו בקרב על סג'עייה.

סא"ל לוי נפצע קשה בעקבות ירי של טילי נ"ט לעבר בית בו שהה בפאתי סג'עייה יחד עם סגנו, רס"ן צפריר בר־אור, וקצין האג"ם של גדוד הסיור, סרן צביקה קפלן. סגנו של לוי, צפריר, וקצין האג"מ, צביקה, נהרגו במקום. לוי עצמו נפצע קשה ופונה לבית־החולים, בעוד מיפקדת החטיבה מפעילה אש כבדה לחילוץ.

לוי כבר לא חזר לגדוד הסיור אלא לבה"ד 1, בית־הספר לקצינים, שם הוא מפקד על אחד הגדודים. לפני כשבועיים התבשר כי יקבל את הפיקוד על יחידת אגוז.

כשזה יקרה, אגוז כבר לא תהיה כפופה לחטיבת גולני אלא לחטיבת הקומנדו החדשה, אבל מי שיהיה מפקדו הישיר של לוי — מפקד חטיבת הקומנדו אל"מ דוד זיני — מוכר לו היטב כמי שפיקד על אגוז ועל גדוד 51 של גולני.

במהלך מבצע "צוק איתן" ראיינו את אמו של סא"ל לוי, שסיפרה על השיפור במצבו של בנה:

אמו של המג"ד: קיבלתי את בני בחזרה