אניקה הרנרוט
אניקה הרנרוטצילום: מועצה אזורית שומרון

ה Jewish Chronical (העיתון הלאומי של יהודי אנגליה) דיווח השבוע על מושב בנושא הבנייה בהתנחלויות שהתקיים השבוע באוניברסיטת אוקספורד שבאנגליה.

על פי הדיווח במהלך הפאנל הגנה העיתונאית והסופרת השוודית, אניקה הרנרוט, על עמדת ההתנחלויות ביו"ש.  

הרנרוט השתתפה לפני כחודש בסיור בשומרון במסגרת פרויקט סיורי האחמי"ם של המועצה האזורית.

בפאנל דיברו גם ד"ר שרה הירשהורן – מהחוג ללימודי ישראל באוקספורד שטענה שישראל צריכה להשקיע בבנייה בתוך הקו הירוק וחנה וויספילד העומדת בראש קמפיין השלום "יחד" שטענה שההתנחלויות אינן חוקיות.

על הדברים הללו ענתה הסופרת והעיתונאית השוודית, "ההתנחלויות אינן לא חוקיות, והמכשול העיקרי לשלום הוא הסרבנות הפלסטינית". עוד היא הוסיפה, "יש לנו זכות להגנה עצמית, ויש כזה דבר: הגנה אסטרטגית. כשזה נוגע למדינה שהמותניים שלה מאוד מאוד צרות. אנחנו זקוקים לאסטרטגיית העומק הזו, בעיקר לאור ההתפתחויות במזרח התיכון. יש לנו זכות לחיות".

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון שיזם את הקמת פרויקט סיורי האחמי"ם התייחס לפרסום ואמר, "הפגישה עם הרנרוט כמו עם רבים אחרים במסגרת פרויקט סיורי האחמי"ם הייתה מלמדת לשני הצדדים. שוב קיבלנו הוכחה לכך, שישנה חשיבות מכרעת להבאת מובילי דעת קהל לשומרון לראות בעיניים, את אחד הנושאים הפופולאריים לשיחות דיבייט בעולם כולו – ההתיישבות ביהודה ושומרון. אין ספק שפגישה בלתי אמצעית עם השומרון ותושביו היא מהפכת תודעה עבור רבים, שבד"כ כאשר הם מגיעים לכאן נחשפים בפעם הראשונה לשומרון בדרך לא אמצעית"