ההפגנה מול השגרירות
ההפגנה מול השגרירותצילום: דוברות ישראל ביתנו

פעילי מפלגת ״ישראל ביתנו״ וח"כ עודד פורר הפגינו היום (שישי) מול שגרירות שבדיה בתל אביב בדרישה משרת החוץ של שבדיה להתפטר מתפקידה בעקבות התבטאויותיה נגד ישראל.

ח"כ פורר אמר בהפגנה כי "שרת החוץ השבדית באמירותיה האנטישמיות מוכיחה שאין לה שום הבנה והכרה במציאות. היא עוצמת עיניים מול הטרור ותתעורר לבסוף רק כשהטרור יהיה אצלה בבית. ראוי שתתפטר באופן מיידי".

קלי בלקאר, אחת מיוזמות ההפגנה ופעילה ב״ישראל ביתנו״ אמרה כי ״כבר ראינו למה מובילה עצימת עיניים באירופה כשמדובר בהסתה נגד יהודים ומחובתנו למנוע שזה יקרה שוב״.

נזכיר כי שרת החוץ השבדית מרגוט וולסטרום טענה בימים האחרונים כי "יש לחקור את ישראל בחשד שהוציאה להורג פלסטינים שלא כדין". בעקבות הדברים זומן שגריר שבדיה בישראל לשיחת נזיפה במשרד החוץ בירושלים.

אמש התייחס לנושא ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר בשיחה עם כתבים זרים כי "ישראל אינה חסינה מביקורת, אבל יש להחיל עליה את אותם סטנדרטים שמחילים על כולם. אני חושב שמה שאמרה שרת החוץ השוודית הוא שערורייתי, הוא בלתי מוסרי, בלתי צודק ופשוט מוטעה".

"אנשים מגנים על עצמם מפני תוקפים החמושים בסכינים שמתכוונים לדקור אותם למוות, והם יורים בהם וזה נקרא הרג ללא משפט? אז למה סן ברנרדינו לא נקרא הרג ללא משפט? ולא מזמן נורה טרוריסט שאחז בסכין בפריז.

"האם גם כאן מדובר בהרג ללא משפט? האם שרת החוץ השוודית טוענת שיש לחקור את מה שקרה בפריז או בארה"ב? זו אמירה אבסורדית וטפשית", הוסיף נתניהו.