"האיש הנכון בעת הזאת לייצג את ישראל בברזיל". דני דיין
"האיש הנכון בעת הזאת לייצג את ישראל בברזיל". דני דייןפלאש 90

בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו תיערך היום (חמישי) פגישה מכריעה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשגריר המיועד בברזיל דני דיין, כך נודע לערוץ 7.

בדיון הזה ישמע ראש הממשלה בנימין נתניהו מדיין על התרשמותו מהמצב הנוכחי, בו מוגדר סטטוס המינוי של כ"נדחה" על ידי הממשל בברזיליה והמשמעות היא שדיין תלוי באוויר – אין אישור למינויו אבל גם לא נשמע סירוב. כזכור, מדובר במינוי שהוכרז על ידי ראש הממשלה כבר לפני כמה חודשים.

דיין מתח ביקורת בתחילת השבוע על פעילות ישראל בנושא ואמר כי המדיניות של אי פעילות מתוך הנחה שהדברים יסתדרו היתה שגויה, ולטענתו הוא חש שזה היה המצב. עם זאת מאז נקבעה הפגישה עם ראש הממשלה הוא העדיף שלא לשוחח עם התקשורת ולהמתין לקבל ממנו את תמונת המצב.

בימים האחרונים עלו לסדר היום הניסיונות של המערכת הדיפלומטית בראשות סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי ובהכוונת ראש הממשלה נתניהו לקדם את אישור המינוי, שנתקל בקשיים רבים, בין היתר בשל המציאות הפוליטית הסבוכה בברזיל, ועצם העובדה שמרבית הפוליטיקאים מזוהים כפרו-פלסטינים.

בישראל הפעילו עד כה לחץ הן על הנציגות הדיפלומטית של ברזיל בישראל אך גם על גורמים שונים במדינה עצמה. דווקא על הקהילה היהודית סומכים פחות, משום שהיא נחשבת חלשה מאוד מבחינה פוליטית מקומית.

כזכור, בתחילת השבוע העריך בכיר בממשל הבריזלאי בשיחה עם סוכנות הידיעות 'רויטרס' כי המינוי לא יאושר.

בישראל מודים כי המצב כרגע סבוך מאוד וקשה – והיום יבקש נתניהו לשמוע מדיין כמה זמן יהיה מוכן להמתין בהנחה שהליכי המינוי, בין אם יאושרו ובין אם לאו – יהיו ממושכים.

לא מן הנמנע שהוא יבהיר לראש הממשלה שיעדיף, לא כעת אלא בשלב מאוחר יותר אם לא תהיה התקדמות שלא להתמנות לתפקיד, ולא לקבל סירוב שיירשם על שמו. הוא ציין בעבר כי היה מוותר על התפקיד אלא שהוא נאבק נגד הסימון של שגריר שהוא תושב יהודה ושומרון.

חשוב לציין שנכון לעכשיו, בשל המצב שנוצר, ירד דרג הייצוג הדיפלומטי של ישראל בברזיל. זאת לאחר שהשגריר הקודם, ד"ר רדא מנצור סיים את תפקידו ושב לארץ.

בישראל שוקלים, אם כי בזהירות רבה, להשאיר את דרג הייצוג נמוך ולא לשלוח שגריר לברזיל, אם המינוי לא יאושר או יעוכב.