ההבטחה הופרה? ברקת ונתניהו
ההבטחה הופרה? ברקת ונתניהוצילום: מארק ישראל סלם, פלאש 90

ראש העיר ירושלים ניר ברקת פנה אתמול (רביעי) במכתב דחוף לראש הממשלה בנימין נתניהו בבקשה למנוע את מעבר תאגיד השידור הציבורי החדש מירושלים למודיעין.

ברקת אף הגיע הבוקר לוועדת הכלכלה בכנסת והשתתף בדיון בנוגע להחלטה להעביר את תאגיד השידור הציבורי מירושלים במטרה לפעול ככל האפשר למנוע את העברת התאגיד מירושלים.

"אבקשך למנוע את מעבר התאגיד אל מחוץ לירושלים, ולהבטיח כי פעילות התאגיד תתבצע אך ורק מירושלים" כותב ברקת לנתניהו. "אנו עומדים לרשותך ולרשות התאגיד ככל שיידרש לסיוע באיתור פתרונות בעיר שיאפשרו את פעילותו בירושלים".

ברקת מציין במכתבו: "לאחרונה נודע לנו כי תאגיד השידור הציבורי החדש נמצא במו"מ מתקדם למעבר מחוץ לירושלים אל אולפני ערוץ 9 בעיר מודיעין,  זאת בניגוד מוחלט לנקבע בחוק תאגיד השידור הציבורי הקובע כי מושבו של התאגיד  חייב להיות בירושלים. אנחנו רואים בכך פגיעה קשה בבירת ישראל, צפצוף על החלטות הממשלה, חוקי הכנסת ודוחות מבקר המדינה ואיננו מתכוונים לעבור על כך לסדר היום".

"קשה להכביר במילים על החשיבות של פעילותו של התאגיד בירושלים ובוודאי שבימים כאלו, בהם בירת ישראל סובלת מגל טרור רצחני, רק גובר הצורך בחיזוקה של ירושלים וזוהי אינה העת "להקל" בחוקים ברורים אותם חוקקה הכנסת לצורך כך, אלא להקפיד עליהם ביתר שאת", ציין ברקת.

לדבריו, "תמוה בעינינו כי בטרם ניתן אישור זמני לפעילות התאגיד מחוץ לירושלים, לא התקיימה כל התייעצות עמנו, שכן בירושלים קיימים פתרונות שיכולים לאפשר לתאגיד לפעול בעיר בתקופת הקמתו עד להכשרת מבנה קבע מתאים לקליטת כל פעילות התאגיד. לא כל שכן, אנחנו פועלים מזה מספר חודשים מול התאגיד לאיתור פתרונות הן לטווח הקצר והן לטווח הארוך".

"התאגיד צפוי להיות עוגן תעסוקתי משמעותי לעובדים שממשלת ישראל, עיריית ירושלים והרשות לפיתוח ירושלים, עושים פעולות רבות בתקציבים משמעותיים בשנים האחרונות במטרה למשוך אותם לגור בעיר ולעבוד בה. מעבר התאגיד אל מחוץ לעיר, גם אם לתקופה זמנית יפגע משמעותית בפעולות אלו", הדגיש ראש העיר.