רכב חדש
רכב חדשצילום: פלאש 90

עומדים לנצל את מבצעי סוף-תחילת שנה בסוכנויות הרכב השונות? שוקלים רכישת רכב חדש במהלך הרבעון האחרון או הראשון של השנה? זה הזמן לדעת יותר על עלויות הביטוח הנלוות להליך רכישת הרכב. בשורות הבאות ריכזנו עבורכם מידע מורחב אודות הגורמים המשפיעים על עלויות הביטוח.

ביטוח מקיף לרכב

ביטוח מקיף לרכב, כשמו כן הוא, נועד למטרות כיסוי בגין הוצאות המבוטח על תיקון הרכב בכל אותם מקרים בהם הרכב ניזוק. בין יתר הגורמים המאפשרים קבלת כיסוי כספי בגין נזקים הנגרמים לרכב נכללים הגורמים הבאים: מעורבות בתאונה מכל סוג שהוא, גניבת הרכב, נזק הנגרם במהלך ניסיונות גניבה, מעשה זדון שנגרם לרכב שלא על ידי המבוטח או על ידי מי מטעמו ועוד.

בכל הנוגע לקביעת עלותו של ביטוח רכב מקיף, חברות הביטוח משקללות את מחיר הפרמיה בהתאם למספר משתנים המשפיעים על המחיר:

  • שווי הרכב- ככל שהרכב הינו יקר יותר כך הפרמיה אותה תדרשו לשלם בגין הביטוח תהא גבוהה יותר.
  • פופולאריות הרכב בשוק הגניבות- מדי שנה נגנבים בישראל אלפי כלי רכב. חברות הביטוח מקפידות לבחון את נתוני הגניבות בכל הנוגע לסוגי הרכבים הנחשבים לפופולאריים על ידי הפורצים והגנבים. רכבים בעלי "פוטנציאל" גבוה לגניבה יהיו מחויבים בפרמיה ביטוחית יקרה יותר.
  • שנות וותק של הנהג- לניסיון התחבורתי של הנהג יש משקל משמעותי בכל הנוגע לקביעת עלויות הביטוח, וזאת לנוכח העובדה כי נהגים צעירים אשר אינם בעלי וותק תחבורתי מספק, מעורבים בתאונות דרכים בהיקף נרחב יותר מנהגים בעלי וותק תחבורתי.

ביטוחי חובה

ביטוחי חובה לרכב הן פוליסות ביטוחיות אותן מחויב לרכוש כל בעל רכב בישראל, וזאת בהתאם לחוק הפיצוי לנפגעי תאונות דרכים. פוליסות החובה מיועדות לצרכי כיסוי עבור נזקי גוף הנגמרים כתוצאה ממעורבות בתאונות דרכים.

עלויות ביטוחי החובה נקבעות על ידי המפקח על חברות הביטוח במשרד האוצר, והן נקבעות בעיקר בהתאם לסוג הרכב ושנתון הרכב. התעריף הנקבע הינו תעריף מקסימאלי ולא ניתן לחייב את רוכש הפוליסה בתשלום החוצה את התעריף. חברות הביטוח השונות עושות שימוש בתעריף ביטוח החובה לצורך שיווק פוליסות רכב אחרות (מקיף וצד ג'), וזאת באמצעות הוזלת תעריפי ביטוחי החובה לקהל לקוחותיהן.

במהלך שלוש השנים הקרובות (2017,2016, 2018), תעריף ביטוחי החובה יופחת בשיעור של 200 עד 500 ₪ לפוליסה, וזאת בהתאם להחלטת ממשלה מסוף שנת 2015.

במידה וגם אתם עומדים לרכוש רכב חדש מהניילונים, אנו ממליצים לכם לשקלל את תעריפי הביטוח השונים (מקיף וחובה) בהתאם לפרק הזמן הממוצע בו מוחזק כלי רכב מסוג מסוים על ידי בעליו (בין שלוש לחמש שנים), ולבחון את ההוצאות הביטוחיות שלכם לאורך כל התקופה. כמו כן, אנו ממליצים לכם לקיים הליך השוואתי מקיף בין חברות הביטוח השונות בנוגע לתעריפי הפוליסות המוצעות לכם ובנוגע לתנאי הפוליסה.