דניאל מיניביצקי
דניאל מיניביצקיצילום: באדיבות המשפחה

השבוע התקיים אירוע השקת עמותת "בלעדיהם'' - עמותה לתמיכה במשפחות נעדרים. באירוע השתתפו ראש עיריית תל אביב רון חולדאי, ראש המוסד יוסי כהן, המפכ"ל לשעבר שלמה אהרונישקי והרמטכ"ל לשעבר, רא"ל מיל' בני גנץ.

מאז קום המדינה ישנם 529 אנשים שמשפחותיהם לא יודעות מה עלה בגורלם. 

אביטל מיניביצקי שאחיה דניאל נעלם מזה כשנה, אומרת לערוץ 7 כי המדינה צריכה לסייע למשפחות הנעדרים ברגעים הקשים, "אין כיום גוף רשמי שיחפש את הנעדרים ויסייע למשפחות. חיפוש אחרי נעדר לא נגמר אחרי שבוע או שבועיים והוא לא צריך להיגמר אף פעם. יש כאן מעגל של קרובי משפחה שנאלצים להמשיך לחיות עם הכאב שהוא יותר מכאב השכול".

לדבריה מדובר באנשים שתרמו למדינה, "זה אמנם לא כמו חיילים נעדרים, אבל חלק מהנעדרים כמו אחי, היו פעילים מאוד למען המדינה בתקופת שירותם הצבאי ומחובת המדינה לדאוג לאזרחיה".

אביטל נותרה אופטימית והיא מאמינה שתזכה לראות את אחיה דניאל, "עד היום לא  נמצאה שום גופה או ממצא ואנחנו ממשיכים להיות אופטימיים, אי אפשר אף פעם להתייאש.

"אני מעריצה משפחות אחרות שיקיריהן נעדרים שנים והן ממשיכות לחיות ולא מאבדות תקווה. אני לא מאחלת את זה לאף אחד, זה מצריך המון כוחות לחיות כל יום בחוסר ידיעה. יש אנשים שמצליחים להמשיך לחיות ככה וללכת לעבודה וזה קשה מאוד".