טקס סיום קורס הטיס
טקס סיום קורס הטיסצילום: דובר צה"ל

בבסיס חיל האוויר בחצרים נערך היום (חמישי) טקס "מסדר כנפיים" שבו הוענקו כנפי טיסה לבוגרי קורס הטיס מחזור 171.

הטקס נערך במעמד ראש הממשלה נתניהו, שר הביטחון יעלון, הרמטכ''ל איזנקוט, מפקד חיל האוויר, משפחות הבוגרים, חברים ואנשי חיל האוויר.

טקס הסיום נערך בסופן של שלוש שנות הכשרה לתפקיד הקצין, הכשרת הטייס ותואר לימודים אקדמי מאוניברסיטת "בן- גוריון". החל משבוע הבא יוצבו מסיימי הקורס, אשר כעת הינם לוחמי צוות אוויר, בטייסות השונות בחיל האוויר ויחלו את הכשרתם המבצעית כטייסים ונווטים.

"בחודשים האחרונים צה"ל, המשטרה, משמר הגבול והשב"כ נלחמים בתקיפות בגורמי הטרור, במפגעים, במסיתים ובפורעי חוק, והמאבק מתנהל בפורעי חוק מכל צד שהוא, גם באלה מבית, לא נסבול רוצחים בקרבנו", אמר בטקס ראש הממשלה נתניהו.

לדבריו הפעילות הנרחבת של כוחות הביטחון מתבצעת בהגנה ובהתקפה כאחד – בלי שום מגבלות. ''אזרחי ישראל ניצבים לצד לובשי המדים ומגלים חוסן ואיתנות. אני תמיד אומר: המפתח לניצחון הוא אחדות. כשאנחנו מאוחדים, כשאנחנו עומדים כאיש אחד, מלוכדים בערבות הדדית, אף אויב לא יכול לנו, וזה נכון לגבי המחבלים צמאי הדם ובאותה מידה זה תקף למאבק באסלאם הקיצוני שמטרתו לכבוש את המזרח התיכון והעולם כולו.

נתניהו הוסיף, "לאיום על הציוויליזציה שלנו מצד האסלאם הקיצוני יש שתי שלוחות – זו השיעית בהנהגת איראן וזו הסונית בהובלת דאע"ש. הדבר היחיד שיכול לבלום אותו הוא שמשטרי החופש יפנימו את חומרת הסכנה ויגיבו בנחרצות באופן שתואם את חומרת האיום. זה אולי מתחיל לקרות אבל עדיין לא בצורה מלאה".



שר הביטחון משה (בוגי) יעלון אמר כי "ההרכב האנושי שעומד מולנו, הוא ישראל במלוא יופייה. מדן ועד אילת, דתיים ושאינם דתיים, מהערים, המושבים, הקיבוצים והיישובים. פסיפס מרהיב של דור איכותי, מרשים, מחויב, עם סיפור חיים המלווה כל אחד ואחת מכם.

''יש מי שפסעו בעקבות בני משפחה קרובים אשר שירתו ועודם משרתים כאנשי צוות אוויר, חלקם לצערנו נפל במהלך הדרך, יש מי שבחרו לעזוב את מסלול השירות הצבאי שלהם ביחידות צה"ל השונות ולהצטרף לקורס הטיס, ויש מכם מי שפשוט הגיעו לכאן, נישאים על גבי הערכים שספגו בבית, ועשו את זה. פשוטו כמשמעו", הדגיש יעלון.

הרמטכ''ל רב-אלוף גדי איזנקוט פנה בדבריו לבוגרי הקורס, "אתם מסיימים את קורס הטיס בתקופה רבת שינויים, אתגרים והזדמנויות. חיילי צה"ל מתמודדים מדי יום ביומו עם טרור רצחני ופועלים בנחישות חסרת פשרות כדי לספק ביטחון ותחושת ביטחון לאזרחי מדינת ישראל ותושביה.

"גם מעבר לגבולותינו, במזרח התיכון יודעים היטב כי זרועו הארוכה של צה"ל מסוגלת להגיע לכל יעד כדי למנוע פגיעה בביטחון ישראל", הדגיש איזנקוט.

צילום: דובר צה''ל
צילום: דובר צה''ל

הרמטכ''ל ציין כי צה''ל יחל ליישם מחר את התוכנית הרב-שנתית 'גדעון' אותה יזם וגיבש. ''כחלק מהתוכנית נמשיך ונרחיב תהליכים שנועדו להפוך את צה"ל לצבא מדויק, יעיל ועוצמתי מתמיד. בשנים הקרובות נבצע צעדים משמעותיים כדי לשמר ולשפר את עוצמת חיל האוויר. עוצמה זו הייתה ותוסיף להיות אחד מעמודי התווך המבצעיים של צה"ל.

''נקלוט כלי טיס חדישים, נחזק את יכולת ההגנה האווירית ונשפר את תהליכי השילוביות ושיתוף הפעולה הבין-זרועי. כלוחמי אוויר, אני מצפה מכם להיות ערוכים ומוכנים לכל תרחיש שיבוא לפתחנו, ולהציב בראש את מוכנותכם לממש את ייעודו של צה"ל- להגן על המדינה, להבטיח את קיומה ולהמשיך את מסורת לוחמי האוויר לתרומה, להכרעה ולניצחון", דברי איזנקוט. 

מפקד חיל האוויר, אלוף אמיר אשל, אמר כי "המפה האווירית במזרח התיכון השתנתה לאחרונה לבלי היכר. אנו פועלים בתווך אווירי של שמיים צפופים, באחריות ושיקול דעת, מקבלים החלטות בשברירי שניות ומשכילים לבצע משימות ולשמור על חופש פעולה.

"היכולת שלכם, הבוגרים, להשתלב ולחזק את כוחנו, מקורה בבית גידולכם, בהורים ובכלל משפחותיכם. הם שחינכו, יצקו ערכים ועיצבו אתכם. ברוכים הבאים למשפחת חיל האוויר".